Każdy klient serwisu samochodowego jest objęty ochroną. W BM Cars dbamy o zadowolenie oraz o prawa naszych kierowców, dlatego szczegółowo opisujemy ten temat. Jako nieliczni w branży serwisów niezależnych oferujemy 2 lata gwarancji na części i usługi.
Ustawowa ochrona konsumenta
Jako klient dowolnego serwisu samochodowego (autoryzowanego lub niezależnego), pojazd objęty jest ustawową gwarancją opisaną przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jeśli w oświadczeniu gwarancyjnym nie określono okresu ochrony, to trwa on przez dwa lata, licząc od dnia, w którym wydano towar konsumentowi.
Gwarancja jest udzielana przez złożenie oświadczenia w dowolnej formie, w tym również w reklamie (telewizyjnej, internetowej itd.). Konsument ma prawo żądać od gwaranta wydania oświadczenia na papierze lub innym trwałym nośniku.
Gwarancja dla firm
Ustawa określająca zasady udzielania gwarancji dotyczy wyłącznie konsumentów, czyli osób nieprowadzących działalności gospodarczej.
Jaka gwarancja obowiązuje, gdy serwisowany pojazd jest własnością firmy (działalności gospodarczej)?
Po dokonanej naprawie serwis powinien wydać na piśmie warunki umowy gwarancyjnej. W niej określony jest czas i pozostałe zasady jej funkcjonowania.
Co to oznacza w praktyce?
Naprawiając pojazd w dowolnym punkcie, udzielana jest nam gwarancja na wymieniony/naprawiony podzespół. Jeśli uległ on ponownej usterce, należy zgłosić się do serwisu, w którym dokonywaliśmy naprawy.
Gwarant, czyli serwis, który wymieniał/naprawiał podzespół, musi naprawić lub wymienić wadliwy towar w terminie wskazanym w oświadczeniu gwarancyjnym. Jeżeli nie określono tego czasu, powinien uczynić to niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia dostarczenia przedmiotu (samochodu) przez klienta.
Gwarancja nie będzie obowiązywać, jeśli:
- klient dokona naprawy w innym serwisie,
- klient samodzielnie dokona naprawy,
- samochód nie zostanie dostarczony do serwisu (gwaranta),
- naprawa będzie dokonana poza siedzibą serwisu (gwaranta),
- po zgłoszeniu reklamacji samochód będzie dalej eksploatowany (grozi to wystąpieniem kolejnych uszkodzeń, które nie będą już podlegały gwarancji i dodatkowo skomplikuje kwestie ewentualnych roszczeń gwarancyjnych).
Gwarancja w BM Cars
Prestiżowa marka samochodów BMW wymaga wysokich standardów napraw. Wszystkie oferowane przez nas części – te oryginalne z logo BMW oraz markowe zamienniki, objęte są 24. miesięczną gwarancją producenta. Pochodzą one wyłącznie z oficjalnych i legalnych kanałów dystrybucji.
Ponadto oferujemy 24. miesięczną gwarancję na usługę naprawy. Oznacza to, że wszystkie nasze prace objęte są dodatkową ochroną. Nie jest to norma wśród niezależnych serwisów, jednak my jesteśmy pewni jakości oferowanych usług. Każdy klient objęty jest tą ochroną niezależnie od dokonywanych napraw.
Gwarancja dla firm (podmiotów gospodarczych) niczym nie różni się od ustawowej gwarancji dla konsumentów. Udzielana jest bez żadnych dodatkowych ograniczeń na okres 24. miesięcy. Warunki jej realizacji pozostają również takie same jak w przypadku konsumentów.
Prosimy pamiętać, że nasza gwarancja nie obejmuje własnych części klienta. Ze względów bezpieczeństwa odradzamy kupowanie podejrzanie tanich i używanych podzespołów niewiadomego pochodzenia. W takiej sytuacji udzielamy wyłącznie gwarancji na naprawę. Jeśli została klientowi udzielona gwarancja sprzedawcy, to reklamacja powinna byś skierowana bezpośrednio do gwaranta (sprzedawcy).
W jakim czasie reklamowana część zostanie wymieniona?
Dla wygody naszych klientów reklamacje rozpatrywane są w najkrótszym możliwym terminie. Po zgłoszeniu reklamacji i umówieniu terminu wizyty jesteśmy w stanie wymienić wadliwy podzespół na nowy, od ręki. W przypadku bardziej skomplikowanych napraw, na przykład wymiana silnika, maksymalny czas naprawy wynosi 14 dni od momentu dostarczenia pojazdu do serwisu.
Szczegóły w każdej sytuacji omówi przedstawiciel naszego serwisu.
W jaki sposób zgłosić reklamację w BM Cars?
Dla wygody naszych klientów zgłoszenie usterki można zgłosić:
- osobiście w serwisie pod adresem ul. Brzezińska 31 Mysłowice 41-400,
- emailowo: [email protected],
- telefonicznie: (032) 700 70 27 lub 605 764 979.
Po zgłoszeniu reklamacji prosimy o dostarczenie samochodu do naszego serwisu. Tylko w taki sposób możemy dokonać napraw gwarancyjnych.