Błąd w BMW „Awaria Napędu. Udaj się do serwisu” – co to oznacza i jak to naprawić?
Komunikat „Awaria Napędu” w autach BMW oznacza poważną usterkę jednego lub wielu komponentów układu napędowego. Auto może przejść w tryb awaryjny z ograniczoną prędkością jazdy. Nie można tego bagatelizować. Dowiedz się więcej o przyczynach i naprawie.
W jakich modelach BMW może pojawić się komunikat „Awaria Napędu”?
Ten komunikat dotyczy wszystkich modeli BMW z serii F i G, a także ostatnich modeli z serii E60 i E65.
Co jest powodem pojawienia się błędu „Awaria Napędu. Udaj się do serwisu” w BMW?
Wyświetlenie błędu „Awaria Napędu – udaj się do serwisu” jest zbieżne z podświetleniem kontrolki silnika i oznacza problem związany z układem napędowym pojazdu. Zazwyczaj pojawienie się tego komunikatu oznacza przejście napędu w tryb awaryjny, czyli ograniczenie mocy i prędkości pojazdu. Zarówno komunikat o awarii, jak i kontrolka silnika mogą oznaczać różne rodzaje usterek. W każdym przypadku konieczna jest pełna diagnostyka pojazdu.
Najczęstszą usterką wywołującą ten komunikat w modelach wyposażonych w silniki diesla jest niesprawność układu recyrkulacji spalin EGR. Uszkodzony lub zabrudzony zawór nie spełnia swojej funkcji i do układu dolotowego silnika dostaje się zbyt dużo, lub zbyt mało spalin. To w następstwie powoduje dużą emisję zanieczyszczeń przez układ wydechowy.
Inną przyczyną wywołującą powyższy komunikat może być problem z przeniesieniem napędu. W modelach wyposażonych w układ xDrive może to być sygnał o występujących problemach z pracą skrzynki VTG, która łączy przednią oś z układem napędowym.
Niezależnie od opisanych powyżej przypadków możemy mieć do czynienia z problemami silnikowymi:
- awarią układu paliwowego,
- problemy z układem zapłonowym,
- usterki układu rozrządu.
- niewłaściwe sterowania silnikiem.
Powyżej opisane przypadki oznaczają, że wymagana jest wizyta w serwisie i przeprowadzenia pełnej diagnostyki pojazdu.
Czy dalsza eksploatacja pojazdu z widocznym błędem „Awaria Napędu” jest bezpieczna?
Żaden komunikat ostrzegawczy nie powinien być ignorowany przez kierowcę. Zalecamy podjęcie działań w celu zdiagnozowania i usunięcia problemu. Warto pamiętać, że dalsza jazda jest możliwa, ale tryb awaryjny będzie ograniczał maksymalną prędkość jazdy.
Czy wystarczy skasować błąd w komputerze pokładowym BMW, żeby usunąć ten komunikat?
W większości przypadków nie wystarczy samo skasowanie błędu. Bez wymiany uszkodzonych elementów jak na przykład zaworu EGR, nie jest możliwe skasowanie błędu. Jednakże po wykonaniu pełnej diagnostyki można określić zakres i czas wykonania niezbędnych napraw.
Jak poprawnie należy naprawić napęd w BMW?
Po wykonanej diagnostyce pojazdu i określeniu uszkodzonych elementów konieczna jest ich wymiana. W wielu przypadkach po wymianie komponentów wymagane jest również skasowanie zapisanych adaptacji. Następnie trzeba zapisać nowe adaptacje w celu poprawnej pracy całego układu.
Powiązane artykuły
- Komunikat w BMW „Awaria Napędu. Udaj się do serwisu” – co to oznacza i jak to naprawić?
- Jak prawidłowo zadbać o BMW z automatyczną skrzynią i napędem xDrive?
- Wycieraczki w BMW przestają działać podczas ulewy – co jest powodem?
- Silnik BMW gaśnie w trakcie jazdy i nie da się uruchomić – jak to naprawić?
- Komunikat „No Start” i „No Start 1000 miles” w BMW – co on oznacza?