Błąd „nieaktywna regulacja zawieszenia” w BMW – jak naprawić?
Opadające zawieszenie oraz komunikat o nieaktywnej regulacji zawieszenia sugerują poważne problemy ze sprężynami powietrznymi w BMW. Kontynuowanie jazdy z taką usterką może być bardzo niebezpieczne. Dowiedz się, jakich aut dotyczy ten błąd oraz jak go naprawić.
W jakich modelach BMW może pojawić się komunikat „nieaktywna regulacja zawieszenia”?
Komunikat o nieaktywnej regulacji zawieszenia może pojawić się we wszystkich modelach wyposażonych w sprężyny powietrzne. Są to modele BMW:
- E91
- E61
- F11
- G31
- cała seria X
Co jest powodem pojawienia się błędu „nieaktywna regulacja zawieszenia” w BMW?
Komunikat pojawia się wówczas gdy sterownik odpowiedzialny za pracę systemu regulacji zawieszenia pneumatycznego otrzyma informację o zbyt długim czasie pompowania poduszek powietrznych. Do takiej sytuacji może dojść gdy:
- poduszka jest rozszczelniona,
- przewody powietrzne uległy uszkodzeniu,
- kompresor nie jest w stanie na czas napompować poduszek.
Dodatkowe zabezpieczenie termiczne kompresora powoduje jego wyłączenie przy zbyt długiej pracy i to również może być przyczyną pojawiającego się błędu.
Czy dalsza eksploatacja pojazdu z widocznym błędem „nieaktywna regulacja zawieszenia” jest bezpieczna?
Żaden komunikat ostrzegawczy nie powinien być ignorowany przez użytkownika pojazdu. Niesprawna regulacja zawieszenia tylnego powoduje, że pojazd prowadzi się niestabilnie. Dalsze użytkowanie pojazdu w takim stanie może doprowadzić do wypadku.
Opadło tylne zawieszenie w BMW. Czy da się jechać z takim zawieszeniem?
Jazda samochodem z opadniętym zawieszeniem pneumatycznym nie jest bezpieczna. Może ona spowodować uszkodzenie kolejnych elementów zawieszenia.
Czy wystarczy skasować błąd w komputerze pokładowym BMW, żeby usunąć ten komunikat?
Samo usunięcie błędu związanego z nieaktywnym zawieszeniem nie rozwiązuje problemu. Konieczne jest sprawdzenie całego zawieszenia i wszystkich elementów pneumatyki.
Jak poprawnie należy naprawić opadłe zawieszenie w BMW?
Po wykonanej diagnostyce systemu pneumatycznego wymianie podlegają wszystkie uszkodzone elementy. Następnie wykonujemy kalibrację zawieszenia. Tak przeprowadzona naprawa gwarantuje przywrócenie pojazdu do pełnej sprawności.
Powiązane artykuły
- Opadające zawieszenie w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?
- Jak dobierać sprężyny do samochodów BMW?
- Tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów w BMW – czym jest i jak to naprawić?
- Komunikat o możliwości uszkodzenia katalizatora – co to oznacza i jak naprawić?
- Za duży prześwit w zawieszeniu w BMW – co jest powodem usterki?