Drgania nadwozia i niepokojące dźwięki przy prędkości 100 km/h w BMW – jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Mam takie zjawisko w moim BMW, że przy prędkości w okolicach 100 km/h dochodzą niepokojące odgłosy typu „łuu, łuu”. Ponadto przy przyspieszaniu w granicach 1500-2200 obrotów na minutę, dochodzą drgania nadwozia. Co jest powodem takich problemów? Jak to rozwiązać?
Problem dotyczył BMW 520d F11 xDrive, ale może zdarzać się też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisany problem jest bardzo złożony. Odgłosy z kół w trakcie jazdy pojawiające się przy określonej prędkości zazwyczaj są spowodowane przez:
- Zużyte łożyska piast kół.
- „Poząbkowane” i źle przechowywane opony.
- Przekładnie przedniego lub tylnego mostu.
- Skrzynkę VTG.
Dodatkowo pojawia się problem z drganiami pojawiającymi się w trakcie przyspieszania w zakresie obrotów 1500-2000 na minutę. Źródłem takich drgań może być:
- Zużyte sprzęgło hydrokinetyczne.
- Zbyt duży luz na panewkach wałków automatycznej skrzyni biegów.
- Wtryskiwacze paliwa.
- Układ recyrkulacji spalin EGR.
- Układ filtrowania DPF.
- Zużyte/rozwulkanizowane koło pasowe – tłumik drgań.
- Skrzywione lub rozważone koło zamachowe silnika.
- Uszkodzony lub pęknięty wał korbowy silnika.
Każdy z wymienionych powyżej czynników może być źródłem opisanych problemów. Postawienie trafnej diagnozy wymaga wizyty w serwisie i przeprowadzenia pełnej diagnostyki i sprawdzenia samochodu.
Proponujemy następujący harmonogram prac:
- Sprawdzenie układu przeniesienia napędu pod kątem luzów i zużycia łożysk piast kół przednich i tylnych.
- Inspekcja przedniego i tylnego mostu.
- Weryfikacja skrzynki VTG pod kątem błędów i wycieków.
- Sprawdzenie stanu ogumienia pojazdu.
- Zbadanie stanu koła pasowego/tłumika drgań.
- Pełna diagnostyka silnika ze szczególnym uwzględnieniem wtrysków, układu EGR i DPF.
- Pełna diagnostyka automatycznej skrzyni biegów, sprawdzenie stanu i jakości oleju wewnątrz skrzyni.
Zapraszamy do skorzystania z usług BM Cars.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Szarpanie na zimnym silniku w BMW – jakie mogą być przyczyny?
- Drgania kierownicy przy hamowaniu w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?
- Drgania kierownicy i drążka zmiany biegów w BMW – jak naprawić?
- Wibracje nadwozia i metaliczne dźwięki w BMW – jak je naprawić?
- Czy trzeba wymieniać olej w automatycznej skrzyni biegów w BMW?