Problemy ze spryskiwaczem, silnikiem i tylnym mostem w BMW – jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Mam serię problemów ze spryskiwaczem reflektorów oraz dziwnymi odgłosami z tyłu samochodu i w silniku. Poniżej opisuję szczegóły i proszę o wsparcie techniczne.
Miałem zamiar wymienić płyn do spryskiwaczy z letniego na zimowy. Jadąc psikałem ile się da, by wykorzystać go w całości. Gdy już uzupełniłem na zimowy, okazało się, że nie działają spryskiwacze reflektorów. Wcześniej nie było z nimi problemów. Te na szybę działają prawidłowo.
Parę dni wcześniej, przed pomysłem opróżnienia płynu spryskiwaczy, zauważyłem, że lekko kapie płyn ze spryskiwaczy z prawej strony (pasażera). Wpadłem na pomysł wymiany sitka pompki ogólnego spryskiwacza i wyczyściłem te małe sitko z reflektorów. Niestety nic to nie dało i nadal nie działają. Podczas włączenia spryskiwacza słychać jak by próbowała dwukrotnie podać mi płyn na reflektory, ale nic z tego.
Drugi problem. Zdarza się, że podczas przyspieszania w okolicach 110-140 km/h słychać dziwny dźwięk z tyłu samochodu. Dźwięk podobny do tego jak na autostradzie zjedzie się na linie pasa awaryjnego i jest taki szum w samochodzie i przenoszą się delikatne wibracje. Może też to ma związek z tym, że czasem jak dam wsteczny i ruszę to słychać takie nieprzyjemne stuknięcie.
Trzeci problem. Sprawdziłem silnik – nie ma błędów, ale słyszę, jak by coś tyrkotało i czasami to ustaje, nie wiem czy to łańcuch rozrządu, czy może jakiś wtrysk, który nie dostaje ciśnienia albo popychacz.
Problem dotyczył BMW 330d E46 z 2004 roku, ale może zdarzać się też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisane problemy z samochodem BMW E46 wymagają wizyty w serwisie i sprawdzenia poszczególnych elementów.
Spryskiwacze reflektorów obsługiwane są przez inną pompkę niż spryskiwacze szyby czołowej. Konieczne jest sprawdzenie działania pompki i sterowania nią. Wyciek płynu z dyszy spryskiwacza reflektorów może świadczyć o jej rozszczelnieniu. Konieczne jest sprawdzenie instalacji spryskiwaczy.
Dźwięki i drgania w czasie jazdy z określoną prędkością słyszalne z tyłu pojazdu mogą pochodzić z przekładni tylnego mostu oraz z półosi napędowych i zużytych przegubów. Stuk przy cofaniu to zazwyczaj problem nadmiernych luzów na łączniku elastycznym wału napędowego lub zerwanych tulei mocujących tylnego mostu. Konieczna jest weryfikacja w serwisie.
Odgłosy z silnika mogą pochodzić z bardzo wielu elementów. Konieczna jest pełna diagnostyka silnika.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Rozładowujący się akumulator w BMW po wymianie świateł na nowsze – jak to naprawić?
- Zaparowany reflektor w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?
- Dziwny zapach z silnika i cieknąca miska olejowa w BMW – jak naprawić?
- Zjawisko „kulejącego” BMW – co jest przyczyną i jak to naprawić?