Problemy z pompą paliwa i zapalaniem silnika BMW – co jest przyczyną i jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW na temat problemów z zapaleniem silnika
Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem auta po dłuższym postoju – na przykład po nocy. Wymieniony został filtr paliwa, ale usterka nadal pozostała.
Auto odpala, ale po dosłownie jednej lub dwóch sekundach gaśnie. Po drugim odpaleniu zachowuje się tak, jak należy. Na komputerze brak jakichkolwiek błędów. Zauważyłem, że gdy dam kluczyk na pozycję 1 i odczekam 10 sekund, a następnie na pozycję 0 i powtórzę czynność, znowu odliczając 10 sekund, auto odpala bez problemu. Jaka może być przyczyna i co należałoby wymienić?
Problem dotyczył BMW X3 E83 z silnikiem diesla 2.0 z 2007, ale może występować też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars – problemy z pompą paliwa i zapalaniem silnika w BMW
Opisane objawy i zachowanie silnika sugeruje w pierwszej kolejności problem z dostawą odpowiedniej ilości paliwa. Ponowne uruchomienie silnika rozwiązuje problem, ponieważ pompa paliwa uzupełniła ilość paliwa w przewodach paliwowych i pompie wysokiego ciśnienia. Dzieje się tak zazwyczaj gdy w układzie paliwowym pojawiają się nieszczelności.
Dłuższy postój powoduje przedostawanie się powietrza do układu paliwowego i cofnięcie paliwa do zbiornika. Kolejne uruchomienie silnika wymaga pompowania paliwa do pompy wysokiego ciśnienia. Dlatego też próby pompowania paliwa bez uruchomienia silnika – kilkukrotne przekręcenie kluczyka w pozycje 1 – rozwiązują problem.
Nieszczelności w układzie paliwowym mogą być spowodowane rozszczelnieniem pompy wysokiego ciśnienia – wycieki paliwa lub nieszczelnościami na przewodach paliwowych i ich połączeniach zazwyczaj z opaskami zaciskowymi. Czasami podobny problem pojawia się gdy:
- filtr paliwa został zapchany (zbyt rzadkie wymiany filtra paliwa),
- źle dobrano filtr paliwa,
- filtr paliwa został zamontowany odwrotnie, niż powinien.
Niezmiernie rzadko dochodzi do uszkodzenia pompy paliwa. W układzie paliwowym silnika M47 pompa paliwa niskiego ciśnienia znajduje się w zbiorniku paliwa. W przypadku częstego użytkowania pojazdu z bardzo małą ilością paliwa (głęboka rezerwa) może dojść do jej przegrzania i uszkodzenia. Wówczas ciśnienie wstępne podawane przez tę pompę i jej wydajność będą niewystarczające.
Proponujemy wykonanie następujących czynności:
- Pełna diagnostyka silnika ze szczególnym naciskiem na układ paliwowy – pomiar ciśnienia paliwa w niskim i wysokim zakresie ciśnień.
- Weryfikacja szczelności układu paliwowego, usunięcie wycieków.
- Diagnoza poprawności montażu i właściwego doboru filtra paliwa.
- Sprawdzenie szczelności pompy wtryskowej i wtryskiwaczy.
- W przypadku stwierdzenia nieprawidłowych ciśnień podczas diagnozy – naprawa/wymiana pompy paliwa lub pompy wtryskowej.
Wszystkie wymienione kroki oferujemy w naszym serwisie.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Silnik w BMW nie zapala – czy uszkodzona jest pompa paliwa?
- Trudności z rozruchem w BMW już przy temperaturze -5℃ – jak to naprawić?
- Nadmierne zużycie paliwa i rozgrzany katalizator w BMW – jak naprawić?
- Szarpnięcia i gaśnięcie silnika w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?