Koło pasowe po znacznym przebiegu – czy może być powodem drgań w BMW?
Pytanie kierowcy na temat koła pasowego w BMW
Moje BMW 3 ze skrzynią automatyczną drży na postoju. Czuć to aż na drzwiach. Przy gaszeniu silnika również jest takie mocniejsze drgnięcie. Wymieniony został alternator oraz poduszki silnika i skrzyni, ale usterka nadal występuje.
Sprawdziłem ponadto wtryski – są sprawne oraz koło pasowe – jest całe, bez pęknięć. Kto mógłby mnie poratować? Gdzie szukać problemu?
Problem dotyczył BMW 3 E90 z silnikiem N47, ale może występować też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars – kwestia stanu koła pasowego i skrzyni automatycznej
Przyczyną drgań może być koło pasowe, które nie ma pęknięć, ale jest po znacznym przebiegu lub kiepskiej jakości. Jego gumowy wieniec jest bardzo miękki i koło „lata” wywołują drgania silnika przenoszone na nadwozie.
Konieczne będzie również sprawdzenie stanu hydrokinetyka w automatycznej skrzyni. Jest to rzadka usterka, ale się zdarza. Występują podobne objawy oraz drgania przy przyspieszaniu.
Więcej o naprawach automatycznych skrzyń napisaliśmy tutaj.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Drgania nadwozia na wolnych obrotach w BMW – co jest przyczyną i jak to naprawić?
- Czy zużyta rolka napinacza może być powodem stuków i drgań w BMW?
- Wibracje nadwozia w BMW z silnikiem Diesla – jak to naprawić?