Problemy z wybudzaniem i poborem prądu w BMW – jak to naprawić?

Pytanie kierowcy BMW

Od kilku tygodni mam problem z często występującą awarią z poborem prądu. Samochód po przejściu w stan uśpienia po kilku minutach wzbudza się i pobiera od 3 do 8 A. Rozładowując przez noc nowy akumulator tzw. setkę.

Na początku sądziłem, że to przez klemę IBS. Po jej odpięciu był spokój na 6 miesięcy. Niestety problem powrócił. Założenie nowej drugiego IBS nie pomogło. Obecnie auto stoi już trzy tygodnie u elektromechanika, który wypiął wszystkie moduły. Następnie sprawdził układy miernikiem i wygląda na to, że pobór prądu nadal jest. Czy mają Państwo jakiś pomysł co może „kraść” prąd? Czy zajmują się Państwo takimi usterkami?

Problem dotyczył BMW 5 E60 z silnikiem 3 litrowym o mocy 251 KM z 2005 roku, ale może występować też w innych modelach.

BMW 5 E60
BMW 5 E60 | Navigator84 / CC BY-SA

Odpowiedź serwisu BM Cars

Pomiary poborów prądu spoczynkowego są bardzo czasochłonne, gdyż w szczególnych przypadkach powodują konieczność odłączania odbiorników. Przy prawidłowo wykonanym pomiarze po odłączeniu wszystkich odbiorników nie może istnieć żaden pobór prądu.

Szczególnie po niedokładnie wykonanych pracach blacharskich mamy do czynienia z upływami prądu z powodu uszkodzonych izolacji, kostek połączeniowych co wtórnie wywołuje wybudzanie sterowników i całego pojazdu.

Dla postawienia trafnej diagnozy konieczna jest pełna diagnostyka pojazdu.

akumulator bmw
Akumulator Bosch używany w samochodach BMW | Zdjęcie użyte w celach informacyjnych © Bosch

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

BMW 5 E60
BMW 525 E60 | Thomas doerfer / CC BY-SA

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.