Problemy z wybudzaniem i poborem prądu w BMW – jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Od kilku tygodni mam problem z często występującą awarią z poborem prądu. Samochód po przejściu w stan uśpienia po kilku minutach wzbudza się i pobiera od 3 do 8 A. Rozładowując przez noc nowy akumulator tzw. setkę.
Na początku sądziłem, że to przez klemę IBS. Po jej odpięciu był spokój na 6 miesięcy. Niestety problem powrócił. Założenie nowej drugiego IBS nie pomogło. Obecnie auto stoi już trzy tygodnie u elektromechanika, który wypiął wszystkie moduły. Następnie sprawdził układy miernikiem i wygląda na to, że pobór prądu nadal jest. Czy mają Państwo jakiś pomysł co może „kraść” prąd? Czy zajmują się Państwo takimi usterkami?
Problem dotyczył BMW 5 E60 z silnikiem 3 litrowym o mocy 251 KM z 2005 roku, ale może występować też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Pomiary poborów prądu spoczynkowego są bardzo czasochłonne, gdyż w szczególnych przypadkach powodują konieczność odłączania odbiorników. Przy prawidłowo wykonanym pomiarze po odłączeniu wszystkich odbiorników nie może istnieć żaden pobór prądu.
Szczególnie po niedokładnie wykonanych pracach blacharskich mamy do czynienia z upływami prądu z powodu uszkodzonych izolacji, kostek połączeniowych co wtórnie wywołuje wybudzanie sterowników i całego pojazdu.
Dla postawienia trafnej diagnozy konieczna jest pełna diagnostyka pojazdu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Seria problemów z ładowaniem akumulatora
- Resetowanie zegara i kontrolka świateł mijania
- Samochód nie odpala na mrozie