Krzywy tył w BMW – poprawna kalibracja i układ pneumatyczny
Pytanie kierowcy BMW
Tył mojego BMW stoi krzywo. Różnica między prawą a lewą stroną wynosi 18 milimetrów. Kompresor jest sprawny i poduchy też. Po obciążeniu koryguje wysokość, ale różnica pozostaje. Po podłączeniu do komputera – zero błędów i czujniki są sprawne.
Byłem u kilku mechaników i wszyscy twierdzą, że musi być coś krzywe. Czy czujnik poziomowania może przekłamywać? Zamieniłem prawy z lewym i dalej jest to samo. Po wypoziomowaniu na podnośniku i mierzeniu w różnych miejscach miarą i suwmiarką różnic nie ma.
Jeden mechanik polecił, bym ustawił tył poprzez wpisanie innych wartości w kompresorze. Jednak to może spowodować, że będzie uruchamiał się zbyt często, aż w końcu się spali.
Inny mówił, że może mi to skorygować poprzez kupienie regulowanych łączników czujnika z wahaczem. Czy macie jakieś sugestie? Ręce mi już opadają. Zaznaczę, że posiadam to auto od 5 lat i różnica była około 7 milimetrów, ale nie rzucało się to w oczy. Uchodziło mi delikatnie powietrze z jednej poduchy i teraz gdy padła całkiem wymieniłem oby dwie na nowe i różnica to 18 milimetrów.
Czy mieliście podobny przypadek? Co może być powodem tej usterki? Na co mogę zwrócić uwagę? Albo co jeszcze sprawdzić ?
Problem dotyczył BMW 5 E61, ale może zdarzać się też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Po wymianie poduszek powietrznych zawieszenia pneumatycznego konieczna jest kalibracja zawieszenia. W trakcie tej czynności ustawiana jest wysokość zawieszenia tylnego uwzględniająca rodzaj zawieszenia i rozmiar kół.
Prawidłowo wykonana kalibracja zapewnia stałe utrzymanie wysokości przy sprawnym układzie pneumatycznym. Częstotliwość załączania się kompresora nie ma tu wielkiego znaczenia. Kompresor jest zabezpieczony termicznie i w przypadku zbyt częstego załączania lub zbyt długiej jego pracy – nieszczelny układ, dziurawe poduszki lub przewody, niesprawny układ pomiarowy – pojawi się komunikat o niesprawności układu. Wyświetli się on na tablicy przyrządów i kompresor zostanie automatycznie wyłączony.
Zapraszamy do sprawdzenia układu zawieszenia pneumatycznego i poprawnej kalibracji.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Pływający tył w BMW 523i E39 Touring
- Naprawy zawieszenia i układu kierowniczego
- Skrzypiące tylne zawieszenie w BMW X5 – co jest powodem usterki?