BMW z automatyczną skrzynią rusza dopiero po osiągnięciu wysokich obrotów – jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Mam problem z automatyczną skrzynią biegów. Po wrzuceniu trybu „D” pojazd w ogóle nie rusza. W cieplejsze dni rusza i się zatrzymuje. Gdy auto pochodzi 7/8 minut na odpalonym silniku, to rusza normalnie.
Gdy przełączę na tryb manualny, wrzucę jedynkę i dwójkę, po czym wrócę na tryb „D”, to auto jedzie normalnie. Po dodaniu gazu rusza dopiero po osiągnięciu 2000 tys. obrotów. Według mnie BMW nie ma żadnych objawów zepsutej skrzyni – nie szarpie, nie przedłuża biegów, nie czuć spalenizny. Został wymieniony olej w skrzyni, ale problem z ruszaniem na zimnej skrzyni biegów pozostał. Jak to rozwiązać?
Problem dotyczył BMW 3 E46, ale zdarza się też w innych modelach z automatyczną skrzynią.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisane zachowanie automatycznej skrzyni biegów jest typowe dla uszkodzonej skrzyni lub zbyt niskiego poziomu oleju. Po uruchomieniu silnika i włączeniu trybu D lub R skrzynia powinna przekazywać napęd na koła w taki sposób, że po puszczeniu hamulca pojazd rusza swobodnie do przodu lub do tyłu bez dodawania gazu.
Jeżeli konieczne jest podniesienie obrotów silnika, oznacza to, że ciśnienia oleju uzyskiwane przez pompę w skrzyni są zbyt niskie i nie powodują włączenia biegu lub też sprzęgło hydrokinetyczne nie jest w stanie „zasprzęglić” skrzyni. Jeżeli został wymieniony olej, poprawnie dobrano jego typ i wlano odpowiednią jego ilość, ale skrzynia nie funkcjonuje prawidłowo, to sugerujemy rozbiórkę skrzyni i jej regenerację.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Dziwny zapach z silnika i cieknąca miska olejowa w BMW – jak naprawić?
- Wysokie zużycie oleju w BMW – co jest powodem i jaka jest norma?
- Czy trzeba wymieniać olej w automatycznej skrzyni biegów w BMW?