Wyciekająca woda z wydechu BMW – co to oznacza i jak temu zapobiegać?
Pytanie kierowcy BMW
Mam pytanie. Skąd się biorą bardzo duże ilości wody w układzie wydechowym? W moim aucie, po każdym odpaleniu wycieka ona z tłumika. Co jest powodem takiej usterki?
Problem dotyczył modelu BMW 320i F30, ale zdarza się w innych BMW.
Odpowiedź serwisu BM Cars
W silnikach benzynowych para wodna jest częścią składową spalin – produktem spalania paliwa. Na zimnym silniku i na nierozgrzanym układzie wydechowym w tym również w zimnym katalizatorze dochodzi do skraplania się pary wodnej. Wydostaję się ona z rury wydechowej w drobnych ilościach.
Przy ruszaniu może nawet pojawiać się zjawisko strużki wody wyciekającej z rury wydechowej. Jest to nadal skroplona para, która nagromadziła się w zimnym układzie wydechowym. Bardzo ważne jest, żeby pojazdy z silnikami benzynowymi były eksploatowane w sposób umożliwiający im osiągnięcie temperatury eksploatacyjnej.
Częsta jazda na bardzo krótkich odcinkach szczególnie w zimne dni może doprowadzić do pojawiania się poza obłokami pary z rury wydechowej i cieknącej wody również rdzy na bagnecie pomiaru poziomu oleju oraz „masła” na korku olejowym. Jest to spowodowane kondensacją pary wodnej pod pokrywą zaworów i w skrzyni korbowej silnika.
W razie wątpliwości sugerujemy rozpocząć od pełnej diagnozy komputerowej, w celu sprawdzenia stanu silnika oraz układu wydechowego.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Wymiana łańcucha rozrządu – po jakim przebiegu?
- Metaliczny dźwięk z rozrządu w BMW – jak naprawić?
- Metaliczny dźwięk z rozrządu w BMW 5