Zatarty silnik w BMW X5 – jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Proszę o informację o możliwości naprawy silnika N63B44A (silnik w pojeździe). Silnik jest najprawdopodobniej zatarty na wale korbowym. Do wymiany są przypuszczalnie także wtryskiwacze, bo to one są najczęstszą przyczyną zatarć.
Pytanie dotyczyło BMW X5 z silnikiem 5.0 z roku 2011, ale może występować też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Koszty naprawy są zupełnie nieopłacalne w stosunku do wartości pojazdu. Dodatkowo koszty końcowe są trudne do określenia bez rozbiórki silnika.
W tym silniku najczęściej z powodu wadliwych wtryskiwaczy dochodziło do wytarcia tulei cylindrowych i utraty kompresji. Czasami również do zatarcia silnika. Technologicznie ten silnik jest bardzo trudny do naprawy, ponieważ:
- W bloku nie ma tulei cylindrowych – jest to blok napylany. W przypadku uszkodzenia cały blok jest do wymiany.
- Jeśli uszkodzony jest wał korbowy, to centrala BMW nie podaje wymiarów naprawczych.
- W przypadku wytarcia wału jest on do wymiany wraz z panewkami.
- Wtryskiwacze, również do wymiany.
- Tłoki – bardzo częste uszkodzenia spowodowane lejącymi wtryskami, które po weryfikacji, również mogą być do wymiany.
Ze względu na bardzo wysoki koszt części oryginalnych, brak firmowych zamienników, koszt poprawnej naprawy znacznie przekracza koszt zakupu nowego silnika.
Najbardziej opłacalną wersją naprawy jest wymiana silnika na inny używany. W takich przypadkach sugerujemy zacząć od pełnej diagnostyki.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Wibracje i odpalanie silnika w BMW bez koła pasowego – czym to grozi?
- Wibracje nadwozia w BMW z silnikiem Diesla – jak to naprawić?
- Odgłosy i wibracje z dołu nadwozia w BMW – co jest powodem i jak naprawić?