„Czkawka” w BMW X6 z automatyczną skrzynią – jak naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Mam problem ze skrzynią automatyczną na zimnym silniku. Problemy występują podczas jazdy z małą prędkością przy obrotach silnika rzędu 1200/min.
Gdy ruszam to on, zamiast płynnie jechać, ma taką jakby czkawkę. Problem ustaje, gdy silnik się rozgrzeje lub gdy od razu ruszam dynamicznej. Przebieg to 130 000 km – udokumentowany. Przy 120 000 była wymiana oleju w skrzyni metodą dynamiczną. Po rozgrzaniu silnika skrzynia działa bez zastrzeżeń. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Problem dotyczył modelu BMW X6 E71 z 2011 roku z automatyczną skrzynią biegów, ale może występować też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisany przez Pana problem może być związany z problemem zarówno po stronie skrzyni biegów, jak i silnika. Bardzo podobne objawy dają usterki sprzęgła hydrokinetycznego – jest to powiązane z pracą automatycznej skrzyni biegów.
Problem szarpania przy ruszaniu lub falowania przy przyspieszaniu może również być związany z falowaniem obrotów silnika lub problemem z uzyskaniem odpowiedniej mocy/momentu obrotowego silnika – szczególnie przy niskich jego obrotach.
W modelu X6 wyposażonym dodatkowo w skrzynkę VTG – włączającą napęd xDrive na przednią oś pojawia się czasami problem „zasprzęglania” i „wysprzęglania” przedniej osi w trakcie przyspieszania. Jest to odczuwalne jako poszarpywanie, utrata przyczepności/ślizg, jazda na „kwadratowych” kołach lub „czkawka” pojazdu.
Postawienie trafnej ekspertyzy wymaga wykonania pełnej diagnostyki pojazdu.
Odsyłamy również do strony na temat wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Szarpanie w automatycznej skrzyni biegów
- Szarpnięcia i opóźnienia w reakcji automatycznej skrzyni biegów w BMW 730D E38
- Gasnący silnik w BMW z automatyczną skrzynią biegów