Problemy z „modułami komfortu” w BMW po ich wymianie – jak to rozwiązać?
Pytanie kierowcy BMW
Uszkodził mi się moduł sterowania komfortu, jeśli można go tak nazwać. Czy sterownik z innego pojazdu z tej samej serii da się przeprogramować tak, by działały wszystkie podzespoły? W tym momencie nie działa wszystko to, co powinno, a reszta „żyje własnym życiem”. Jeśli trzeba, to poniosę koszty związane z programowaniem. Proszę o pomoc.
Pytanie dotyczy wszystkich operacji przeszczepiania komponentów między autami BMW.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Wymiana sterowników w samochodach BMW szczególnie w nowszych modelach (wyprodukowanych po roku 2000) wymaga ich programowania i kodowania (przypisania do numeru VIN pojazdu).
Gdy wymieniamy sterownik na nowy lub używany musimy przede wszystkim odpowiednio dobrać sterownik, a następnie go zakodować. Dopiero wtedy wszystkie funkcje będą działały prawidłowo, a sterownik będzie widziany i obsługiwany przez pozostałe elementy pojazdu.
Sterowniki nadwozia – nazywane często modułami komfortu – muszą być dobierane nie tylko według wyposażenia pojazdu, ale również w zbliżonym roczniku. Liczne zmiany konstrukcyjne dokonywane przez BMW w kolejnych ich wersjach powodują, że nawet po poprawnym zakodowaniu nie będą obsługiwały niektórych funkcji lub ta obsługa będzie nieprawidłowa.
Niedopuszczalne jest również stosowanie w modelach europejskich sterowników z samochodów angielskich, azjatyckich czy amerykańskich. Najłatwiejszą metodą doboru sterownika używanego jest kierowanie się numerem katalogowym odpowiedniego sterownika z uwzględnieniem poprzednich numerów katalogowych. W razie problemów z doborem służymy pomocą.
Zapraszamy do skorzystania usług naszego serwisu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Czy chip tuning w BMW jest bezpieczny? Modyfikacje i ich wpływ na eksploatację auta
- Części oryginalne vs zamienniki
- Kwestia sterowników po wymianie foteli w BMW – jak to rozwiązać?