Nadmierne zużycie paliwa i rozgrzany katalizator w BMW – jak naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Mam problem z moim BMW 428i. Silnik na wolnych obrotach trzęsie, wydaje podejrzane odgłosy, jest nadmierne zużycie paliwa i katalizator rozgrzewa się do czerwoności. Diagnostyka pokazuje, że jest za bogate paliwo. Moje pytanie brzmi czy ten model silnika (N26) miał też wadliwy rozrząd?
Problem dotyczył BMW 428i F32 z 2013 roku, ale może zdarzać się w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Z przedstawionego opisu zachowania silnika wynika raczej, że problem jest po stronie wtryskiwaczy paliwa, które dawkują zbyt dużą lub zbyt długą dawkę paliwa powodując rozgrzanie katalizatora do czerwoności i duże zużycie paliwa.
Długa eksploatacja silnika w takich warunkach może doprowadzić do jego uszkodzenia i trwałego uszkodzenia katalizatora. W silnikach N26 również pojawiał się problem z rozrządem, głównie z naciągającym się łańcuchem napędzającym pompę oleju. W krańcowych przypadkach doprowadzało to do jego zerwania i gwałtownego spadku ciśnienia oleju w silniku.
Dla postawienia trafnej diagnozy konieczna jest pełna diagnostyka silnika.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Odgłosy dzwonienia po wymianie rozrządu w BMW z silnikiem N47 – jak to naprawić?
- Jak trwały jest rozrząd w BMW 430i F36?
- Jak trwały jest rozrząd w BMW 330d z silnikiem N57D?