Woda w akumulatorze w BMW 3 E90 – co jest przyczyną?
Pytanie kierowcy BMW
Dzisiaj zauważyłem wodę w komorze akumulatora, nigdy do tej pory jej tam nie było, nawet jak wymieniałem akumulator na nowy, to zawsze było sucho. Zastanawiam się, skąd ona się tam wzięła. Sprawdziłem wszystko:
- boki suche,
- kratka wentylacyjna sucha,
- lampy suche,
- wlew paliwa również.
Korki pod akumulatorem są zapięte więc i tam nie mogła dostać się woda. Mam nowy akumulator AGM Varty. Czy macie Państwo jakieś porady, jakim cudem miałem wodę w komorze akumulatora?
Problem dotyczył BMW E90 318, ale może występować też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Najczęstszym powodem przedostawania się wody do bagażnika w modelu E90 są nieszczelności spowodowane niedokładnie wykonaną naprawą blacharską w tylnych elementach nadwozia. Nieprecyzyjnie wklejona szyba tylna, zatkane odwodnienie tylnej klapy, zagięta uszczelka tylnej klapy, a nawet uszkodzona uszczelka tylnych drzwi. Te elementy mogą spowodować przedostawanie się wody do bagażnika.
Do znalezienia konkretnej przyczyny konieczne jest odkrycie elementów tapicerki bagażnika i sprawdzenie, czy pojawiła się wilgoć na elementach bocznych z tyłu nadwozia. Wówczas możemy określić dokładną drogę przedostawania się wody. Na bocznej ścianie nadwozia tylnego znajduje się również odpowietrznik, który zapewnia wentylację w komorze z akumulatorem.
Jego brak lub uszkodzenie również może spowodować przedostawanie się wody do wnętrza. Na dnie komory z akumulatorem powinny się znajdować zawory spustowe, które przy pełnej sprawności powinny odprowadzić gromadzącą się wodę poza pojazd.
Dla postawienia trafnej diagnozy konieczne są oględziny pojazdu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Seria problemów z ładowaniem akumulatora
- Resetowanie zegara i kontrolka świateł mijania
- Samochód nie odpala na mrozie