Czy trzeba podtrzymać zasilanie podczas wymiany akumulatora w BMW E91?
Pytanie kierowcy BMW
Czytając Państwa artykuły o akumulatorach, wiem, że trzeba zakodować nowy akumulator. Teraz mam pytanie na temat jego fizycznej wymiany. Czy można go odpiąć, wyjąć i włożyć nowy? Czy pojazd musi mieć podtrzymanie zasilania poprzez na przykład prostownik?
Czytałem różne artykuły o błędach z CAS po odłączeniu akumulatora i chciałbym poznać Państwa opinię na ten temat. Ponadto, kilka miesięcy temu miałem problem z ładowaniem. Napięcie wynosiło około 15.2 V, a po przejechaniu krótkiego dystansu spadało do 14.4 V.
Teraz norma ładowania to 14.7 – 14.9 V. Tak mam za każdym razem niezależnie od dystansu. Czy to może być wina starego akumulatora (ma około 6 lat)? Czy może regulator napięcia lub jeszcze cos innego?
Problem dotyczył BMW 3 E91 z silnikiem diesla 2.0 z 2006 roku, ale może występować też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Wymianę akumulatora w BMW powinien przeprowadzić serwis dysponujący odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. W przypadku samochodów z serii E nie jest konieczne podtrzymanie napięcia w trakcie samej wymiany akumulatora.
Konieczne jest natomiast wyjęcie kluczyka ze stacyjki, żeby zapobiec rozkodowaniu kluczyka i modułu CAS. Wymiana akumulatora bez podtrzymania spowoduje skasowanie ustawień indywidualnych pojazdu, takich jak:
- zamykanie po ruszeniu,
- selektywne otwieranie drzwi,
- ustawienia stacji radiowych,
- pamięć foteli i lusterek.
Jeżeli chcemy zachować te ustawienia, konieczne jest podtrzymanie napięcia w trakcie wymiany. Ładowanie alternatora powyżej 15 V świadczy o problemie z regulatorem napięcia. Konieczne jest sprawdzenie alternatora na stole pomiarowym i adekwatna naprawa.
Zapraszamy do skorzystania z usług naszego serwisu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Seria problemów z ładowaniem akumulatora
- Resetowanie zegara i kontrolka świateł mijania
- Samochód nie odpala na mrozie