Wysokie zużycie oleju w BMW 5 – jakie mogą być przyczyny?
Pytanie kierowcy BMW
Chciałbym uzyskać informację na temat kroków i wyceny, jakie stosujecie Państwo w przypadku chęci naprawy silnika. Jestem w sytuacji gdzie moje BMW 5 „bierze” olej. Z tego, co słyszałem od kilku osób, to trzeba wymienić silnik (jakaś wada). Czy od razu można stwierdzić konieczność takiej wymiany? Jak moglibyście pomóc/doradzić w takiej sytuacji? Ile w ostateczności kosztowałaby cena i wymiana starego silnika (gdyby to było potrzebne)?
Problem dotyczył BMW 550i F10 z roku 2012, ale może zdarzać się też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisany przypadek znacznego zużycia oleju wymaga do wykonania analizy wielu danych dodatkowych:
- Jaki jest stopień zużycia oleju (ilość zużycia na 1000 km przebiegu).
- Sprawdzenie ewentualnych wycieków lub przedostawania się oleju do kolektora ssącego (niesprawne odpowietrzenie skrzyni korbowej – odmy).
- Sprawdzenie stopnia zużycia silnika (pomiar kompresji).
- Pełna diagnostyka komputerowa silnika.
Dopiero po wykonaniu powyższych czynności możemy ocenić stopień zużycia silnika i przedstawić ewentualne kroki związane z jego naprawą.
Remont silnika, czyli wymiana zużywających się elementów (pierścienie, uszczelniacze zaworowe) nie jest opłacalny. Ceny części zamiennych i koszt ewentualnej robocizny są na poziomie zakupu sprawnego używanego silnika na rynku wtórnym. Ponadto w przypadku naprawy i związanej z tym rozbiórki silnika napotykamy kolejne niewidoczne wcześniej usterki i elementy do wymiany. To dodatkowo podnosi koszt naprawy.
Silniki nowe są oferowane w BMW w cenie ok. 40 000 zł. Czasami pojawiają się silniki po akcjach technicznych w znacznie niższych cenach.
Dla postawienia trafnej diagnozy konieczne jest wykonanie minimum opisanych wyżej czynności diagnostycznych.
Inne porady związane z tematem oleju w BMW
- Nadmierne zużycie oleju w BMW 3 i w innych modelach
- Dziwny zapach z silnika i cieknąca miska olejowa w BMW 3
- Nadmierne zużycie oleju w BMW E 90 320i