Wibracje i „kopnięcia” w automatycznej skrzyni biegów w BMW – co jest przyczyną?
Pytanie kierowcy BMW
Od pewnego czasu, gdy przełączam skrzynię automatyczną na D (tryb jazdy) i trzymam chwilę na hamulcu, to auto drży. Wyczuwam lekkie wibracje z napędu, które są normalne, ale oprócz nich czuję lekkie kopnięcia, które czuć na siedzeniach. Gdy ustawiam tryb Sport lub Manual – auto pracuje równo. Wibracje są czasami silniejsze, a czasami bardzo słabo wyczuwalne. Zauważyłem, że zależy to również od nachylenia pojazdu lub temperatury silnika. Co może być przyczyną?
Problem dotyczył BMW z automatyczną skrzynią biegów i przebiegiem 87 000 km, ale może występować też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisane zachowanie pojazdu może świadczyć o rozpoczynających się problemach z automatyczną skrzynią biegów, szczególnie z jej sprzęgłem hydrokinetycznym. Objawy szarpania, drgań pojazdu przy włączonym trybie Drive nie powinny występować. Ponadto efekt „kopnięcia” przy ruszaniu lub przy włączaniu biegu Drive może wskazywać na problem nadmiernych luzów w układzie przeniesienia napędu to jest luzów na łączniku elastycznym wału napędowego, przegubu homokinetycznego lub tylnego mostu.
Niezależnie od przypuszczeń konieczna jest pełna diagnostyka pojazdu skrzyni biegów łącznie ze sprawdzeniem poziomu i stanu oleju w skrzyni. Sugerowany przez producenta skrzyń przebieg do wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów wynosi ok. 60-70 000 km – przy normalnej eksploatacji pojazdu (bez holowania przyczepy, sportowej jazdy lub długich przebiegów autostradowych z dużymi prędkościami).
Zapraszamy do skorzystania z usług naszego serwisu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Szarpanie w automatycznej skrzyni biegów
- Szarpnięcia i opóźnienia w reakcji automatycznej skrzyni biegów w BMW 730D E38
- Gasnący silnik w BMW z automatyczną skrzynią biegów