Czy zużyta rolka napinacza może być powodem stuków i drgań w BMW?
Pytanie kierowcy BMW
Od pewnego czasu słyszę na wolnych obrotach delikatne stuki i czuję lekkie drgania. Po lekkim dodaniu gazu problem ustaje. Dodam, że silnik gaśnie i odpala równo, więc kolo pasowe powinno być w porządku. Czy zużyta rolka napinacza może być przyczyną usterki?
Problem dotyczył BMW 318i E90 129KM z przebiegiem 175 000 km, ale może zdarzać się też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisany problem może dotyczyć bardzo wielu elementów, związanych z obracającym się silnikiem. Jeżeli słyszalne są stuki i odczuwalne są drgania, to przyczyną może być zarówno nadmierne zużyciem koła pasowego, jak i dwumasowego. Zużyta rolka napinacza może dawać odgłosy tarcia lub huczenia, ale metaliczne stuki, nie powinny być słyszalne.
Dla postawienia trafnej diagnozy konieczna jest pełna diagnostyka pojazdu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Wibracje nadwozia i metaliczne dźwięki w BMW – jak je naprawić?
- Metaliczny dźwięk z rozrządu – BMW e90 jak naprawić?
- Wibracje nadwozia w BMW z silnikiem Diesla