Czy odma ma wpływ na filtr DPF w silnikach BMW?
Pytanie kierowcy BMW
Piszę w sprawie problemu, jaki powstał z DPF po wizycie w dwóch warsztatach. Otrzymałem różne sugestie mechaników na temat odmy. Jeden twierdzi, że nie wymienia się jej, a drugi bezwzględnie zaleca, gdyż ma to wpływ na czystość zasysanego powietrza. Proszę o poradę.
Problem dotyczył BMW E60 520d z 2008 roku z silnikiem N47 i przebiegiem 250 000 km, ale może zdarzać się też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Filtr odmy podlega okresowej wymianie. W starszych wersjach silnika N47 odma była częścią wymienną podlegającą wymianie po przebiegu 100 000 km lub wcześniej, jeśli nie spełniała swojej funkcji. Jej zadaniem było oddzielenie oleju od gazów wydechowych wypychanych ze skrzyni korbowej i kierowanych z powrotem do układu dolotowego silnika.
W nowszych wersjach silnika N47 odma stanowi integralną część pokrywy zaworów. Jej żywotność nie została zwiększona i w przypadku niespełniania swojej funkcji – przepuszczanie oleju do układu dolotowego – powinna zostać wymieniona wraz z pokrywą zaworów. Nie sprawność odmy i pojawianie się oleju silnikowego w układzie dolotowym może skutkować między innymi, szybszym zapychaniem filtra DPF.
Zapraszamy do odwiedzenia naszego serwisu, by precyzyjnie zdiagnozować zaistniałą sytuację.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Silnik nie zapala – uszkodzona pompa paliwa?
- Szarpanie i biały dym na zimnym silniku w BMW 3
- Dymiąca odma i olej w układzie dolotowym w BMW – jak naprawić?