Dymiąca odma i olej w układzie dolotowym w BMW – jak naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Czy to normalne, że z przewodu od odmy leci dym w dużych ilościach? Moje auto ma prawie 300 000 km na liczniku, nie bierze oleju, turbina chyba trochę przepuszcza. Stosuję olej Castrol 5W30. Poniżej zamieszczam filmik z objawami, które mnie niepokoją.
Problem dotyczył BMW E91 318d z 2007 roku z silnikiem M47, ale może zdarzać się też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Zawór odmy znajdujący się na przewodach z odpowietrzenia skrzyni korbowej ma za zadanie przepuszczać gazy wychodzące ze skrzyni korbowej i jednocześnie zatrzymywać resztki oleju próbujące się przedostać wraz ze spalinami do kolektora ssącego. Takie dymienie, jakie widać na nagraniu jest zupełnie normalne.
Istotne jest to, żeby olej nie przedostawał się do układu dolotowego. Jeśli w kolektorze ssącym i układzie dolotowym (przewody powietrzne, intercooler i kolektor ssący) znajdują się znaczne ilości oleju, konieczne jest znalezienie przyczyny i wyczyszczenie układu.
Olej może być przepuszczany przez niesprawną odmę lub przez turbosprężarkę. Jeśli z turbiny razem z powietrzem tłoczony jest olej, to grozi to rozbiegnięciem silnika. Silnik będzie zasilany własnym olejem. Konieczne wówczas jest naprawienie/regeneracja turbosprężarki lub jej wymiana.
Zapraszamy do odwiedzenia naszego serwisu, by precyzyjnie zdiagnozować zaistniałą sytuację.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Błąd zwarcia do masy oraz braki w doładowaniu w BMW – jak naprawić?
- Silnik nie zapala – uszkodzona pompa paliwa?
- Szarpanie i biały dym na zimnym silniku w BMW 3