Dymiąca odma i olej w układzie dolotowym w BMW – jak naprawić?

Pytanie kierowcy BMW

Czy to normalne, że z przewodu od odmy leci dym w dużych ilościach? Moje auto ma prawie 300 000 km na liczniku, nie bierze oleju, turbina chyba trochę przepuszcza. Stosuję olej Castrol 5W30. Poniżej zamieszczam filmik z objawami, które mnie niepokoją.

Problem dotyczył BMW E91 318d z 2007 roku z silnikiem M47, ale może zdarzać się też w innych modelach.

BMW E91
BMW E91 | 328cia [Public domain], via Wikimedia Commons

Odpowiedź serwisu BM Cars

Zawór odmy znajdujący się na przewodach z odpowietrzenia skrzyni korbowej ma za zadanie przepuszczać gazy wychodzące ze skrzyni korbowej i jednocześnie zatrzymywać resztki oleju próbujące się przedostać wraz ze spalinami do kolektora ssącego. Takie dymienie, jakie widać na nagraniu jest zupełnie normalne.

Istotne jest to, żeby olej nie przedostawał się do układu dolotowego. Jeśli w kolektorze ssącym i układzie dolotowym (przewody powietrzne, intercooler i kolektor ssący) znajdują się znaczne ilości oleju, konieczne jest znalezienie przyczyny i wyczyszczenie układu.

Olej może być przepuszczany przez niesprawną odmę lub przez turbosprężarkę. Jeśli z turbiny razem z powietrzem tłoczony jest olej, to grozi to rozbiegnięciem silnika. Silnik będzie zasilany własnym olejem. Konieczne wówczas jest naprawienie/regeneracja turbosprężarki lub jej wymiana.

Zapraszamy do odwiedzenia naszego serwisu, by precyzyjnie zdiagnozować zaistniałą sytuację.

dym odma bmw
Schemat przewodu powietrza doładowującego w BMW | © RealOEM, BMW AG

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

dym odma bmw
Schemat przepustnicy w kolektorze ssącym w BMW | © RealOEM, BMW AG

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

Darmowe Porady Techniczne

dym odma bmw
BMW 320d Touring E91 | By nakhon100 [CC BY 2.0]
Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.