Szarpnięcia automatu i drgania hamulca w BMW – jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Posiadam BMW z automatyczną skrzynią biegów. Gdy uruchamiam rano samochód, to odczuwam szarpnięcia przy zmianie biegów (w skrzyni jest zimny olej). Czy mam się obawiać? Drugim problemem jest drganie pedału hamulca podczas dłuższej jazdy (ok. 1000 km) i przy prędkości ok. 80-100 km/h. Czy to zjawisko jest normalne, czy nie?
Problem dotyczył modelu BMW 330d F30 z automatyczną skrzynią biegów, ale może występować też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisany problem szarpania skrzyni biegów przy zimnym oleju wskazuje na konieczność sprawdzenia poziomu i jakości oleju. Zbyt niski poziom, lub zbyt przepracowany olej może wywoływać szarpnięcia przy zmianie lub redukcji biegów.
Objaw drgania pedału hamulca po dłuższej jeździe wskazuje raczej na problem z układem hamulcowym, przy założeniu, że drgania występują przy hamowaniu. Jeśli są wyczuwalne tylko na pedale hamulca (bez drgań kierownicy), wskazuje to raczej na odkształcenie tylnych tarcz hamulcowych.
Dla postawienia trafnej diagnozy konieczne jest przeprowadzenie oględzin pojazdu i pełnej diagnostyki komputerowej.
Odsyłamy również do strony na temat wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Szarpanie w automatycznej skrzyni biegów
- Szarpnięcia i opóźnienia w reakcji automatycznej skrzyni biegów w BMW 730D E38
- Gasnący silnik w BMW z automatyczną skrzynią biegów