Czy trzeba wymieniać olej w automatycznej skrzyni biegów w BMW?
Pytanie kierowcy BMW
Posiadam BMW 5 E39 z automatyczną skrzynią i od jakiegoś czasu przy redukcji biegów, mniej więcej przy prędkości 60 km/h czuję szarpnięcia w skrzyni. Dodatkowo przy szybkim rozpędzaniu, podczas gdy obroty silnika są na poziomie 5 000 – wskakuje czwarty bieg. Piąty bieg włącza się dopiero na poziomie 6 000 obrotów. Co trzeba zrobić by to ustąpiło? W mojej instrukcji jest napisane, że nie wymienia się oleju w skrzyni, czy to prawda?
Może należy go wymienić? Jeśli tak, to czy to zrobicie?
Problem dotyczył modelu BMW 5 E39 z roku 1997 w wersji 535 z silnikiem V8, ale zdarza się również w innych modelach. Poniższe uwagi dotyczą wszystkich modeli BMW z automatyczną skrzynią biegów.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Dla sprawdzenia poprawności pracy skrzyni automatycznej konieczna jest pełna diagnoza komputerowa i sprawdzenie poziomu oraz jakości oleju w skrzyni. Opisany przez Pana problem szarpania skrzyni przy przełączaniu biegów oraz “przeciąganie” biegów na wysokich obrotach może świadczyć o nadmiernym zużyciu elementów odpowiedzialnych za konkretny bieg (tarczki i kosze).
Przeciąganie biegu, wzrost obrotów silnika i dłuższe niż zwykle oczekiwanie na włączenie następnego biegu, może być spowodowane problemami silnikowymi.
Zapraszamy do odwiedzenia naszego serwisu, by dokonać szczegółowej diagnozy.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Szarpanie w automatycznej skrzyni biegów
- Szarpnięcia i opóźnienia w reakcji automatycznej skrzyni biegów w BMW 730D E38
- Gasnący silnik w BMW z automatyczną skrzynią biegów