Szarpanie i biały dym na zimnym silniku w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Gdy temperatura spada poniżej zera, to przez pierwsze kilometry w moim samochodzie występuje szarpanie. Dodatkowo z rury wydechowej leci biały dym. Lista napraw, jakie zrobiłem do tej pory: zregenerowana turbina, wymienione termostaty, wyczyszczony EGR-y, usunięty katalizator, usunięte klapki w dolocie oraz usunięty DPF. Korzystam z paliwa BP ultimate. Na komputerze pokładowym nie ma błędów. Proszę o wsparcie.
Problem dotyczył BMW 320d E91 z roku 2007, ale może zdarzać się też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Z przedstawionego opisu usterek i wykonanych prac wynika, że konieczne jest sprawdzenie wtrysków. Szczególnie na zimnym silniku. Nawet jeśli korekcje mieszczą się w limicie -4 do +5 °C, ale zbliżają się do wartości -2 lub +2 °C to konieczne jest dodatkowo sprawdzenie kompresji silnika i sprawdzenie wtrysków na stole pomiarowym. Ewentualnie trzeba będzie wymienić lub zregenerować wtryski.
Proszę mieć też na uwadze, że usunięcie z samochodu takich elementów jak katalizator i DPF może być powodem niedopuszczenia pojazdu do ruchu. Ponadto brak tych podzespołów powoduje znaczne zanieczyszczenie powietrza. Więcej na ten temat napisaliśmy w artykule: Czy samochody BMW są źródłem smogu?
Zapraszamy do odwiedzenia naszego serwisu, by dokonać szczegółowej diagnozy.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- BMW 525d problem z EGRem – błąd „System recyrkulacji spalin. Ilość powietrza za mała”
- Szarpanie skrzyni
- Blokujący się lekko pedał gazu