Fabrycznie wadliwy rozrząd w BMW 3 F30 i innych modelach linii F
Pytanie kierowcy BMW
W czerwcu 2016 kupiłam BMW F30 320i z przebiegiem 55 tys. km. Autko w świetnym stanie technicznym. Wczoraj, 27.02.17, dowiedziałam się w serwisie BMW, że rozrząd jest do wymiany. Dodam, że auto obecnie ma przejechane 65 tys. km. Dmuchałam i chuchałam na nie, jeżdżone jedynie po mieście, że średnią prędkością 50 km/godz. Nigdy go nie żyłowałam, bo wiem, jak drogie są części do BMW. Czy to normalne, że rozrząd przy tym przebiegu jest do wymiany?
Problem dotyczył modelu BMW 320i F30, ale zdarza się w innych BMW serii F.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Niestety model silnika montowany w samochodach BMW z linii F obarczony jest wadą konstrukcyjną w napędzie rozrządu. Problem dotyczy głównie silnika N20. Po niewielkich przebiegach rzędu 30-50 tysięcy km pojawia się odgłos gwizdów dochodzący z okolic pompy olejowej i odgłosy rzegotania z okolic rozrządu.
W trakcie tej bardzo krótkiej eksploatacji dochodzi do rozciągnięcia głównego łańcucha rozrządu i blokowania się ogniw łańcucha napędzającego pompę olejową. Konieczna naprawa obejmuje wymianę obydwu łańcuchów ślizgów i napinaczy. Naprawa bardzo często jest wykonywana w okresie gwarancyjnym, to jest w ciągu pierwszych dwóch lat od daty pierwszej rejestracji pojazdu. Niestety równie często pojazdy sprowadzone z zagranicy szczególnie z USA nie są obsługiwane przez ASO na zasadach gwarancyjnych.
Pozostaje wówczas jedynie pilna naprawa odpłatna.
W pani przypadku proponujemy najpierw pełną diagnozę komputerową i potwierdzenie czy mamy do czynienia z opisanym powyżej przypadkiem.
Lista modeli linii F, których może dotyczyć ta usterka
- F01 5. generacja BMW 7 roczniki 2008 i nowsze
- F02 5. generacja BMW 7 LWB roczniki 2008 i nowsze
- F03 5. generacja BMW 7 armoured roczniki 2008 i nowsze
- F10 6. generacja BMW 5 saloon roczniki 2010 i nowsze
- F11 6. generacja BMW 5 Touring roczniki 2010 i nowsze
- F12 3. generacja BMW 6 convertible roczniki 2011 i nowsze
- F13 3. generacja BMW 6 coupe roczniki 2011 i nowsze
- F15 3. generacja BMW X5 roczniki 2014 i nowsze
- F16 2. generacja BMW X6 roczniki 2014 i nowsze
- F20 2. generacja BMW 1 5-drzwiowy roczniki 2011 i nowsze
- F21 2. generacja BMW 1 3-drzwiowy roczniki 2011 i nowsze
- F22 2. generacja BMW 1 coupe (tzw. seria 2) roczniki 2013 nowsze
- F23 2. generacja BMW 1 cabriolet (tzw. seria 2) roczniki 2014 i nowsze
- F25 2. generacja BMW X3 roczniki 2011 i nowsze
- F30 6. generacja BMW 3 saloon roczniki 2011 i nowsze
- F31 6. generacja BMW 3 Touring roczniki 2012 i nowsze
- F32 BMW 3 coupe (oznaczone jako seria 4) roczniki 2013 i nowsze
- F33 BMW 3 cabriolet (oznaczone jako seria 4) roczniki 2014 i nowsze
- F34 BMW 3 Gran Turismo roczniki 2013 – nowsze
- F35 BMW 4 4-drzwiowe coupe roczniki 2015 i nowsze
- F44 BMW 1 Gran Turismo roczniki 2014 i nowsze
- F45 BMW 1 Touring roczniki 2014 i nowsze
- F46 BMW 1 City roczniki 2015 i nowsze
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Wymiana łańcucha rozrządu – po jakim przebiegu?
- Metaliczny dźwięk z rozrządu w BMW – jak naprawić?
- Metaliczny dźwięk z rozrządu w BMW 5