Twardy pedał hamulca w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Pojawił się problem twardego i wysokiego pedału hamulca na zimnym silniku. Wrażenie jest, jakby hamulce spuchły. Trzeba użyć dużo siły nacisku, żeby auto wyhamowało. Mechanik stwierdził, że jest to serwomechanizm hamulca, który jest przytarty i należy go wymienić. Auto ma przebieg 62 000 km.
Czy jest to możliwe przy takim przebiegu?
Problem dotyczył modelu BMW F01 740D 2011, ale zdarza się również w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisany przez Pana problem z tzw. twardym pedałem hamulca pojawia się nie tylko w starszych modelach BMW, ale również w nowych po niewielkim przebiegu.
Przyczyną tego zjawiska jest zazwyczaj brak wspomagania układu hamulcowego wywołany uszkodzeniem pompy podciśnieniowej, przewodów podciśnieniowych lub samego serwomechanizmu. Usytuowanie serwomechanizmu w większości modeli BMW z przodu przy ścianie grodziowej po lewej stronie powoduje, że w przypadku zatkania przewodów odpływowych usytuowanych właśnie w pobliżu tego mechanizmu, w komorze zatrzymuje się woda spływająca z przedniej szyby.
Dłuższy postój wody powoduje w efekcie korozje serwa jego rozszczelnienie lub przedostanie się wody do środka i uszkodzenie membrany mechanizmu. Dla zapobieżenia tego typu usterkom w przyszłości należy regularnie oczyszczać okolice odpływów wody z resztek liści i śmieci szczególnie przy parkowaniu samochodem pomiędzy drzewami, lub w terenie mocno zalesionym.
Dla postawienia precyzyjnej diagnozy zapraszamy do umówienia wizyty w naszym serwisie.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Blokujący się lekko pedał gazu
- Szarpanie i biały dym na zimnym silniku w BMW 3
- Szarpnięcia i gaśnięcie silnika w BMW