Problem ze skrzynią biegów w BMW, błąd numer 100, błąd numer 120 – co one oznaczają?
Pytanie kierowcy BMW
Mam problem ze skrzynią, a mianowicie na zakręcie zaświecił mi się tryb awaryjny skrzyni i auto przestało jechać. Po odczekaniu 10 min skrzynia zaczęła działać lecz nie najlepiej. Po podłączeniu pod KTS wyskoczył błąd numer 100 i 120. Ze skrzyni delikatnie sączył się olej przez simmering. Co mogło się uszkodzić i czy warte jest to naprawy?
Problem dotyczył modelu BMW E39 540i 97 r., ale zdarza się również w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisany problem sugeruje (na podstawie objawów), że tryb awaryjny skrzyni został spowodowany zbyt niskim poziomem oleju w skrzyni biegów. Próba eksploatacji skrzyni automatycznej ze zbyt niskim poziomem oleju może spowodować jej trwałe mechaniczne uszkodzenie.
Zakres uszkodzenia można zweryfikować tylko po rozbiórce skrzyni.
Proponuje uszczelnienie skrzyni (wymianę simmeringów) i wymianę lub uzupełnienie oleju. Być może zakres uszkodzeń nie jest zbyt duży.
Zapraszamy do skorzystania z usług naszego serwisu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Szarpanie w automatycznej skrzyni biegów
- Szarpnięcia i opóźnienia w reakcji automatycznej skrzyni biegów w BMW 730D E38
- Gasnący silnik w BMW z automatyczną skrzynią biegów