Seria problemów z ładowaniem akumulatora w BMW – jak je naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Mam wielki problem, ponieważ auto nawaliło mi w Niemczech i zwykły warsztat nie umie sobie z tym poradzić. Otóż, najpierw zaświecił się Dynamic Drive, później wspomaganie zaczęło szwankować, po czym padł akumulator. Akumulator wymieniłem na nowy, po czym po dwóch godzinach nowy znowu padł.
Uznałem, że to alternator. Wybudowali mi go, wziąłem go do Polski do warsztatu, który zajmuje się naprawą alternatorów i rozruszników. Sprawdzili go na specjalnym przyrządzie, po czym mówią, że jest na pewno dobry.
Przyjechałem do Niemiec, tu mówią, że jeszcze możliwe jest, że IBS jest walnięty. Wsadzili IBS sprawny z innego auta i dalej nie ma ładowania, tzn. jest, ale 12,1 V. Teraz mówią, że to na bank alternator jest padnięty. Opadam już z sił i nie wiem kogo słuchać.
Proszę o radę, może coś przeoczyliśmy, co można by jeszcze zrobić. Pozdrawiam.
Problem dotyczył modelu BMW E60 530D z 2004r, ale zdarza się również w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić stan koła pasowego i paska głównego — zaświecenie Dynamic Drive w czasie jazdy może świadczyć nie tylko o problemach z układem ładowania, ale również często jest spowodowane uszkodzeniami mechanicznymi np. pompy wspomagania lub poślizgiem paska wielorowkowego spowodowanym uszkodzeniem koła pasowego (bardzo częsta usterka w tym modelu).
Jeżeli po tej stronie wszystko jest OK, pozostaje ponowne sprawdzenie modułu IBS, alternatora i sterownika silnika, który zarządza procesem ładowania.
Zapraszamy do skorzystania z usług naszego serwisu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Drgania nadwozia na wolnych obrotach w BMW – co jest przyczyną i jak to naprawić?
- Drgania drążka zmiany biegów w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?
- Błąd zwarcia do masy oraz braki w doładowaniu w BMW – jak naprawić?