Wibracje nadwozia w BMW z silnikiem Diesla – jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Mam BMW 3 E90 z silnikiem 2000 ccm jestem jego nowym właścicielem. Zauważyłem ostatnio, że pojawiły się silne wibracje nadwozia szczególnie na biegu jałowym. Jak podnoszę obroty silnika nawet na postoju, to przy wyższych obrotach też czuję bardzo silne wibracje. Dodatkowo przy gaszeniu silnika pojawiły się piski z przodu silnika. Co może być powodem?
Problem dotyczy BMW 3 E90, ale zdarza się też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisane objawy mogą świadczyć o pojawiającym sie problemie z kołem pasowym (tłumikiem drgań). Koło pasowe, z którego rozprowadzone są napędy osprzętu silnika za pomocą pasków wieloklinowych, dzięki swojej konstrukcji pełni również rolę tłumika drgań wału korbowego. W trakcie intensywnej eksploatacji po przebiegu w okolicach 200 000 km dochodzi do rozwulkanizowania warstwy tłumiącej od osi koła. Wówczas pojawiają się wibracje samego koła, które przenoszone są przez silnik i poduszki silnika na nadwozie.
Dodatkowo przy gaszeniu i uruchamianiu silnika mogą się pojawić odgłosy poślizgu pasków i zwiększone drgania, a nawet stuki. Usterka jest szczególnie niebezpieczna dla dalszej eksploatacji samochodu, gdyż nienaprawiona może doprowadzić do oderwania się koła pasowego w trakcie pracy silnika i spowodować liczne uszkodzenia w komorze silnika. W trakcie oględzin konieczne jest również sprawdzenie stanu poduszek silnika i skrzyni biegów.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Wibracje nadwozia i metaliczne dźwięki w BMW – jak je naprawić?
- Drgania nadwozia i hałasy w BMW – co jest przyczyną takich usterek?
- Drgania nadwozia na wolnych obrotach w BMW – co jest przyczyną i jak to naprawić?