„Turbodziura” – BMW przyspiesza po chwili – co to jest i jak powinno działać?

Pytanie kierowcy BMW

Problem polega na tym, iż po wciśnięciu pedału gazu samochód się „zastanawia” czy ma jechać i dopiero po dwóch, trzech sekundach zaczyna przyspieszać. Zjawisko zaobserwowałem przy prędkości od 80 km/h wzwyż. Wymieniłem filtry i katalizator. Co może być przyczyną, może przepływomierz?

Problem dotyczył BMW 530d, ale występuje też w innych modelach.

turbodziura bmw

BMW 5 E60 | By Matthias (Self-photographed) [Attribution], via Wikimedia Commons

Odpowiedź serwisu BM Cars

W samochodach BMW wyposażonych w turbosprężarkę np. 530d w chwili gwałtownego przyspieszania przy prędkości obrotowej silnika w okolicach 1800 obr/min powinno włączyć się doładowanie powietrza za pomocą turbosprężarki.

Moment włączenia doładowania – po naciśnięciu pedału gazu sterowany jest za pomocą elektrozaworu przekazującego sygnał do turbosprężarki. Przy sprawnie działającym systemie dolotowym opóźnienie  tzw. turbodziura może trwać w okolicach 1-2 sekund. Dłuższa zwłoka może świadczyć o niewłaściwej pracy lub uszkodzeniu elektrozaworu sterującego bądź uszkodzeniu turbosprężarki.

Proponuje wykonanie pełnej diagnostyki związanej z pracą turbosprężarki i jej sterowania.

turbodziura bmw

Silnik z turbiną TwinPower w BMW 740i | By 根川孝太郎 (Own work) [CC BY-SA 4.0], via Wikimedia Commons

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

turbodziura bmw

BMW 5 E60 | By OSX (Own work) [Public domain], via Wikimedia Commons

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

Darmowe Porady Techniczne

turbodziura bmw

Silnik BMW M Power Twin Turbo | By Thesupermat (Own work) [CC BY-SA 3.0], via Wikimedia Commons

Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.