„Turbodziura” – BMW przyspiesza po chwili – co to jest i jak powinno działać?
Pytanie kierowcy BMW
Problem polega na tym, iż po wciśnięciu pedału gazu samochód się „zastanawia” czy ma jechać i dopiero po dwóch, trzech sekundach zaczyna przyspieszać. Zjawisko zaobserwowałem przy prędkości od 80 km/h wzwyż. Wymieniłem filtry i katalizator. Co może być przyczyną, może przepływomierz?
Problem dotyczył BMW 530d, ale występuje też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
W samochodach BMW wyposażonych w turbosprężarkę np. 530d w chwili gwałtownego przyspieszania przy prędkości obrotowej silnika w okolicach 1800 obr/min powinno włączyć się doładowanie powietrza za pomocą turbosprężarki.
Moment włączenia doładowania – po naciśnięciu pedału gazu sterowany jest za pomocą elektrozaworu przekazującego sygnał do turbosprężarki. Przy sprawnie działającym systemie dolotowym opóźnienie tzw. turbodziura może trwać w okolicach 1-2 sekund. Dłuższa zwłoka może świadczyć o niewłaściwej pracy lub uszkodzeniu elektrozaworu sterującego bądź uszkodzeniu turbosprężarki.
Proponuje wykonanie pełnej diagnostyki związanej z pracą turbosprężarki i jej sterowania.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Zapach spalin i okopcony silnik w BMW – co jest przyczyną i jak to naprawić?
- Gasnący silnik w BMW z automatyczną skrzynią biegów – jak to naprawić?
- Szarpanie i biały dym na zimnym silniku w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?