Silnik gaśnie przy pełnym skręcie – co jest powodem i jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Moje BMW gaśnie przy większym zakręcie. Czasami nawet nie odpala, jeśli nie dodam gazu. Ponadto straciło swoją moc, to znaczy nie ma już takiego „kopa” jak zawsze. Proszę o poradę.
Problem dotyczy BMW 525 E34, ale może występować też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisane objawy najczęściej są związane z uszkodzeniem (zużyciem) pompy wtryskowej. W modelach E34 i E36 z silnikami diesla starszej generacji po osiągnięciu dużych przebiegów rzęgu 200-300 tys. km następuje zużycie pompy wtryskowej. Objawia się to falowaniem (spadkiem) obrotów przy dużym obciążeniu na przykład:
- przy pełnym skręcie kół,
- gdy pompa wspomagania daje największe obciążenie,
- po włączeniu klimatyzacji.
Naprawa zazwyczaj polega na regeneracji lub wymianie pompy wtryskowej. Dla postawienia pełnej diagnozy konieczna jest wizyta w serwisie.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Szarpnięcia i gaśnięcie silnika w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?
- Gasnący silnik w BMW z automatyczną skrzynią biegów – jak to naprawić?
- Szarpanie i biały dym na zimnym silniku w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?