Silnik gaśnie przy pełnym skręcie – co jest powodem i jak to naprawić?

Pytanie kierowcy BMW

Moje BMW gaśnie przy większym zakręcie. Czasami nawet nie odpala, jeśli nie dodam gazu. Ponadto straciło swoją moc, to znaczy nie ma już takiego „kopa” jak zawsze. Proszę o poradę.

Problem dotyczy BMW 525 E34, ale może występować też w innych modelach.

spadek moc bmw

BMW 5 E34 | By Abrimaal (Own work) [CC BY-SA 4.0], via Wikimedia Commons

Odpowiedź serwisu BM Cars

Opisane objawy najczęściej są związane z uszkodzeniem (zużyciem) pompy wtryskowej. W modelach E34 i E36 z silnikami diesla starszej generacji po osiągnięciu dużych przebiegów rzęgu 200-300 tys. km następuje zużycie pompy wtryskowej. Objawia się to falowaniem (spadkiem) obrotów przy dużym obciążeniu na przykład:

  • przy pełnym skręcie kół,
  • gdy pompa wspomagania daje największe obciążenie,
  • po włączeniu klimatyzacji.

Naprawa zazwyczaj polega na regeneracji lub wymianie pompy wtryskowej. Dla postawienia pełnej diagnozy konieczna jest wizyta w serwisie.

spadek moc bmw

N47 – Silnik wysokoprężny (Diesel) w BMW

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

spadek moc bmw

Silnik w BMW 5 E60

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

Darmowe Porady Techniczne

spadek moc bmw

BMW 3 E36 | By OSX (Own work) [Public domain], via Wikimedia Commons

Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.