Zjawisko „pływania” BMW po drodze – co jest powodem i jak naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Kupiłem BMW 3 i zrobiłem pełną geometrię. Wszystko jest dobrze ustawione, a dzieje się coś dziwnego. Przy wyprzedzaniu auto zaczyna „chodzić” po całej drodze. Koła są wyważone i posiadam sportowe zawieszenie. Proszę o pomoc – co trzeba zrobić, by zlikwidować ten problem?
Problem dotyczył BMW 3, ale może zdarzać się też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Żeby zlikwidować problem „pływania” po drodze należy sprawdzić w pierwszej kolejności układ kierowniczy i zawieszenie samochodu – przód i tył. Następnie trzeba wyeliminować wszystkie luzy. Konieczne jest zbadanie amortyzatorów przód i tył na ścieżce diagnostycznej. Bardzo częstą przyczyną nadsterowności samochodu szczególnie przy jeździe na drogach z uszkodzoną nawierzchnią – koleiny – jest źle dobrany, zbyt szeroki, dla danego modelu rozmiar opon.
Względy wizualne przy doborze rozmiaru kół nie są zazwyczaj zbieżne z komfortem i bezpieczeństwem jazdy. Dla każdego modelu producent przewidział zakres dopuszczalnych rozmiarów opon. Stosowanie innych rozmiarów poza brakiem komfortu jest niebezpieczne i bardzo mocno odbija się na szybkości wyeksploatowania elementów zawieszenia koła (wahaczy, tulei, sworzni).
W celu postawienia dokładnej diagnozy zapraszamy do umówienia wizyty w naszym serwisie. Na wszystkie prace udzielamy dwuletniej gwarancji.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Wymiana i naprawa sworzni wahaczy przednich w BMW 3
- Pływający tył w BMW 523i E39 Touring
- Skrzypiące tylne zawieszenie w BMW X5 – co jest powodem usterki?