Piski przy uruchomieniu silnika w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
W momencie startu silnika słychać pisk, ale nie jest to pasek ani napinacz, ponieważ został on już wymieniony, a dźwięki pozostały. Co może być powodem takiej sytuacji i jak to naprawić?
Problem dotyczył modelu BMW 520d, ale zdarza się również w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisany problem pojawiających się w momencie rozruchu silnika pisków najczęściej jest związany z zacierającymi się rolkami – napinającą i prowadzącą pasek wielorowkowy lub niesprawnym napinaczem.
W modelach BMW E60 z silnikami diesla dwu i trzy litrowymi, pojawia się często problem koła pasowego tłumika drgań – które po przebiegu ok. 150-200 000 km ulega rozwulkanizowaniu i metalowy wieniec koła odrywa się od gumowego środka. Efektem są pojawiające się silne drgania odczuwalne na całym nadwoziu w czasie pracy silnika i efekt pisków przy zapalaniu i gaszeniu silnika.
W takim przypadku konieczna jest natychmiastowa wymiana koła pasowego, gdyż dalsza eksploatacja silnika może spowodować jego oberwanie i uszkodzenie wielu elementów osprzętu. Dla postawienia jednoznacznej diagnozy uszkodzeń konieczne są oględziny w siedzibie naszego serwisu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Błąd zwarcia do masy oraz braki w doładowaniu w BMW – jak naprawić?
- Drgania drążka zmiany biegów w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?
- Drgania nadwozia na wolnych obrotach w BMW – co jest przyczyną i jak to naprawić?