Silnik gaśnie zaraz po odpaleniu – co jest przyczyną i jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
W moim BMW jest taki nieprzyjemny objaw podczas odpalania po dłuższym postoju, najczęściej po nocy. Wsiadam rano do auta i odpalam. Silnik od razu gaśnie i tak muszę 3, 4 razy, zanim w końcu załapie. Niekiedy jak nie odpali za pierwszym góra drugim razem, to pomaga odpalenie ze wciśniętym do połowy pedałem gazu, chociaż wiem, że nie wskazane jest takie odpalanie.
Jak już odpali, to później odpala za każdym razem. Nie wiem, czy to wina słabego ciśnienia, czy jakiegoś czujnika, dlatego też piszę do specjalistów od BMW. Na różnych forach niestety nikt nie potrafił mi pomóc.
Jeszcze tak z ciekawości chciałbym się dowiedzieć jakie obroty powinien mieć mój silnik na biegu jałowym po rozgrzaniu? Według mnie mój ma troszkę za niskie obroty na poziomie ok. 500-600 obr/min.
Problem dotyczył BMW 325i z silnikiem 2,5 l o mocy 192 KM z roku 2003 z automatyczną skrzynią, ale występuje też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Trudności z uruchomieniem silnika po dłuższym postoju są bardzo często spowodowane nieprawidłowym działaniem czujnika położenia wału korbowego. Jeżeli nie ma żadnych problemów z odpaleniem silnika ciepłego, to najczęściej powodem jest czujnik. Dla postawienia prawidłowej diagnozy konieczna jest pełna diagnoza silnika.
Jeśli chodzi o obroty silnika na biegu jałowym, to są one zależne od temperatury silnika i obciążenia silnika przez osprzęt zewnętrzny (alternator, kompresor klimatyzacji itd.). Zazwyczaj oscylują one w okolicach 750 obr/min. Wielkość tych obrotów i zachowanie silnika po uruchomienia również można zdiagnozować w naszym serwisie.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Drgania nadwozia i hałasy w BMW – co jest przyczyną takich usterek?
- Wibracje nadwozia w BMW z silnikiem Diesla – jak to naprawić?
- Szarpanie i biały dym na zimnym silniku w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?