Pytanie kierowcy BMW
Problem pojawia się podczas mrozów. W moim aucie z automatyczną skrzynią biegów po wrzuceniu R (wstecznego biegu), czasami D (biegu do normalnej jazdy) gaśnie silnik. Wyraźnie coś go przydusza, potem odpala normalnie. Dopiero po zagrzaniu silnika problem znika. Zmiany, jakie zostały dokonane: nowy EGR, wycięte klapki, wyczyszczony DPF, chłodnica spalin, wtryski, turbina. Zero błędów na komputerze. Proszę o pomoc.
Czytaj WięcejPytanie kierowcy BMW
W czerwcu 2016 kupiłam BMW F30 320i z przebiegiem 55 tys. km. Autko w świetnym stanie technicznym. Wczoraj, 27.02.17, dowiedziałam się w serwisie BMW, że rozrząd jest do wymiany. Dodam, że auto obecnie ma przejechane 65 tys. km. Dmuchałam i chuchałam na nie, jeżdżone jedynie po mieście, że średnią prędkością 50 km/godz. Nigdy go nie żyłowałam, bo wiem, jak drogie są części do BMW. Czy to normalne, że rozrząd przy tym przebiegu jest do wymiany?
Czytaj WięcejCo roku gdy robi się zimno, oprócz hasła “zima zaskoczyła drogowców” wraca też temat smogu i jego źródeł. Problem ten wcale nie jest nowy. Sukcesywnie od wielu lat, jakość powietrza w polskich miastach jest bardzo zła. Źródła zanieczyszczeń to nie tylko wielki przemysł, ale również tak zwana niska emisja czyli piece centralnego ogrzewania, kominki i samochody. Co prawda źródła naukowe określają znacznie więcej możliwych przyczyn tego zjawiska, jednak my skupimy się na tych najbliższych.
W poprzednim artykule naszego bloga poruszyliśmy problem użytkowania pojazdów w warunkach zimowych. Dzisiaj opisujemy najczęściej występujące zimą usterki, oraz sposoby, by ich uniknąć.
W naszych warunkach klimatycznych powoli zanikają występujące naturalnie 4 pory roku. Dodatkowo coraz częściej zdarzają się anomalie w postaci trąb powietrznych, czy dynamicznych zmian pogody z dnia na dzień. Jest to jeden z efektów zmian klimatów, które obserwowane są na całym globie. Zmiany te przynoszą również krótkie okresy ekstremalnie niskich lub wysokich temperatur i okresy gwałtownych opadów śniegu zimą lub deszczu latem.
Często w mediach słyszymy o kolejnym kierowcy zatrzymanym za prowadzenie samochodu po spożyciu alkoholu, czyli jazdę na tzw. “podwójnym gazie”. Statystyki Policji, choć malejące, budzą nadal trwogę. Tylko w okresie świąt Bożego Narodzenia policja zatrzymuje średnio 500 – 600 nietrzeźwych kierowców.
Koncerny motoryzacyjne wypuszczają rocznie ogromne ilości pojazdów i coraz to większe ilości kolejnych nowych modeli. Wyścig trwa od wielu lat i nie widać jego końca. Klienci pod naporem wszechogarniających reklam przedstawiających kolejny nowy model jako lepszy, sprawniejszy, szybszy, bezpieczniejszy, czują się zagubieni i zdezorientowani tym natłokiem informacji. Bardzo częste pytanie do zaufanego serwisu to: “Jaki model mam wybrać? Chcę kupić nowy samochód, ale nie wiem jaki wybrać”. Odpowiedź na takie pytanie jest bardzo trudna i powinna być na pewno uczciwa tzn. nie obarczona chęcią potencjalnego zysku. Zanim jednak spróbujemy odpowiedzieć na takie pytanie, wróćmy do podstawowego porównania pojazdów niezależnie od marki, jednak zależnie od roku produkcji.
Blokada alkoholowa to nowy standard bezpieczeństwa, który z powodzeniem wykorzystywany jest między innymi w Skandynawii i USA. W Polsce blokady Autowatch są w użyciu w warszawskich autobusach miejskich od 2015 roku. Te urządzenia skierowane są przede wszystkim do kierowców zawodowych, ale warto podkreślić, że zamontować można je w dowolnym pojeździe, również tym do użytku prywatnego. Od teraz blokady alkoholowe Autowatch dostępne są w opcji miesięcznego wynajmu w niskiej cenie.
Pytanie kierowcy BMW
Nie mogę otworzyć lub zamknąć samochodu pilotem kluczyka. Wiem, że przyczyn może być sporo. Sprawdziłem pod spojlerem antenę diversity i upewniłem się, że nie ma tam wilgoci. Moduł ten był wymieniany w roku 2014. Otworzyłem również sam kluczyk i sprawdzałem napięcie baterii – wynosi ono ok. 3,2V. Co może być przyczyną takich błędów?