Jak wygląda wizyta w serwisie BM Cars?
Dla zapewnienia szybkiej i profesjonalnej obsługi klientów stosujemy procedurę, którą wypracowaliśmy w ciągu ostatnich lat. Naprawianie samochodu to złożona usługa, dlatego poniżej opisujemy, jak wygląda każdy etap.
Informacje tu zawarte są istotne dla wszystkich kierowców korzystających z naszych usług. Niezależnie od tego, czy jest to pierwsza lub kolejna wizyta. Warto zaznaczyć, że każdy nasz klient objęty jest dwuletnią ochroną gwarancyjną, dlatego opisujemy tu również proces reklamacyjny.
Umawianie terminu wizyty (naprawy)
Ze względów organizacyjnych, najlepiej jest umówić termin wizyty z wyprzedzeniem. Staramy się, aby zaproponowany termin był natychmiastowy – tego samego lub następnego dnia. W okresach wzmożonego ruchu – zbliżające się święta, wakacje lub długie weekendy, zaproponowany czas wizyty może być późniejszy. Udostępniamy naszym klientom wygodne kanały komunikacji:
- Zadzwoń pod numer komórkowy:
- Katowice: +48 579 068 701
- Zadzwoń pod numer stacjonarny:
- Katowice: (032) 555 00 56
- Napisz do nas:
- Wyślij formularz kontaktowy
W trakcie umawiania wizyty prosimy o podanie:
- Swojego imienia i nazwiska.
- Jeśli jest to pierwsza wizyta, ostatnich 7. znaków numeru VIN pojazdu (sekcja “E” w dowodzie rejestracyjnym).
- Krótkiego opisu problemów, jakie występują z pojazdem lub zakresu jego planowanej obsługi.
W trakcie umawiania wizyty można przekazać dodatkowe życzenia związane z wizytą. Na przykład odwiezienie do miejsca pracy, umówienie taksówki lub przygotowanie samochodu zastępczego na czas naprawy.
Przyjazd na umówiony termin
W umówionym terminie (dzień i godzina) podstawiamy samochód do siedziby serwisu. W trakcie przyjęcia pojazdu do naprawy lub przeglądu zostanie sporządzone zlecenie, w którym poza danymi pojazdu i właściciela znajdzie się opis zgłaszanych usterek lub czynności obsługowych. Przy pierwszej wizycie zostanie sporządzona również dokumentacja fotograficzna pojazdu. Uwzględniająca jego posiadane uszkodzenia nadwozia i wnętrza.
Wraz z podpisaniem zlecenia serwisowego klient pozostawia w serwisie kluczyki i dowód rejestracyjny pojazdu. Otrzymuje kopię podpisanego zlecenia serwisowego jako potwierdzenie pozostawienia pojazdu i ustalonego zakresu prac.
Czy muszę zabierać ze sobą dowód rejestracyjny?
Zniesienie obowiązku wożenia ze sobą dowodów rejestracyjnych i OC jest bardzo wygodnym rozwiązaniem. Jednak, jeśli nigdy wcześniej nie serwisowałeś/aś u nas swojego samochodu, to bardzo prosimy o zabranie dowodu rejestracyjnego.
W BM Cars posiadamy skaner kodów QR, który pozwala nam błyskawicznie zapisać wszystkie wymagane dane m.in. VIN, rok produkcji, model, seria. To znacznie skraca procedurę otwarcia zlecenia i pozwala szybciej wrócić do swoich zajęć.
Co zrobić, jeśli nie można przybyć na umówiony termin?
W przypadku niemożności przyjazdu w umówionym terminie, bądź opóźnień w podstawieniu pojazdu konieczne jest zgłoszenie telefoniczne. Pozwoli to na uniknięcie oczekiwania na wykonanie usługi i na wykonanie zaplanowanych na ten dzień prac.
Czy można skorzystać z usługi holowania do serwisu?
Oczywiście! Podczas umawiania terminu wizyty zaproponujemy współpracujące z nami firmy holujące pojazdy w preferencyjnych cenach.
Jak długo trwa naprawa?
Czas naprawy lub obsługi pojazdu jest wstępnie określany już na etapie umawiania spotkania. Precyzyjniej jesteśmy w stanie określić go przy sporządzaniu zlecenia serwisowego. W trakcie rozmowy z doradcą serwisowym konieczne jest udzielenie wyjaśnień i jak najbardziej szczegółowego opisu występujących usterek i dolegliwości. Pozwoli to, na dokładniejsze określenie czasu potrzebnego na naprawę lub obsługę.
Ile kosztuje naprawa? Jakie elementy wpływają na całkowity koszt?
Wstępny kosztorys naprawy jest ustalany przy sporządzaniu zlecenia serwisowego. Jeśli w trakcie naprawy pojawią się jakiekolwiek dodatkowe czynności lub niezbędne do wymiany części, najpierw informowany jest o tym właściciel pojazdu. Dopiero po jego akceptacji wykonywany jest dalszy etap prac.
Nigdy nie zaskakujemy naszych klientów ceną za wykonana usługę. Każdy etap prac jest uzgadniany z właścicielem pojazdu.
Koszt naprawy to łączny koszt użytych części oraz czasu niezbędnego do wykonania prac. Przy rozliczaniu robocizny kierujemy się oficjalną bazą norm czasowych BMW.
Przeczytaj obszerny wpis na temat cen części i usług w BM Cars.
Pełna diagnoza serwisowa w BM Cars
Każdy pojazd serwisowany u nas jest diagnozowany w całości. Oznacza to, że oprócz zgłoszonych usterek czy prac serwisowych sprawdzamy pozostałe elementy pojazdu, szczególnie jego zawieszenie układ hamulcowy, płyny eksploatacyjne i wykonujemy pełną diagnostykę komputerową. Ewentualne zastrzeżenia lub też zauważone inne usterki są zgłaszane właścicielowi pojazdu wraz z kosztorysem ich usunięcia.
Czy można przerwać lub anulować naprawę w trakcie jej trwania?
Każda naprawa to złożony proces. Demontowane są zużyte części i podzespoły, sprawdzana jest prawidłowość ich działania i wykonywane są czynności regulacyjne i diagnostyczne. Bardzo często po wymianie podzespołów konieczne jest wykonanie adaptacji nowej części lub też programowania w przypadku sterowników i części elektronicznych.
Zdarza się, że w trakcie dokonywanej naprawy, klient pomimo podjętej decyzji o zaakceptowaniu warunków chce zatrzymać wykonywanie dalszych prac. Podobną sytuację możemy mieć, gdy dla dokonania pełnej diagnostyki konieczne jest zdemontowanie dużych podzespołów, takich jak skrzynia biegów, kolektor ssący lub kolektor wydechowy. Dopiero po zdemontowaniu tych elementów możliwe jest dokończenie diagnozy i postawienie końcowej wyceny prac.
Przerwanie wykonywania prac na życzenie klienta jest zawsze możliwe, jednakże nie zawsze będzie to skutkowało zatrzymaniem naliczania dalszych opłat. Wydanie pojazdu w stanie rozmontowanym wymaga odbioru na lawecie wraz ze sporządzeniem protokołu odebrania części. Wykonane już prace zostaną wycenione i doliczone do ustalonych wcześniej opłat za wykonanie diagnostyki.
By uniknąć sytuacji konfliktowych, prosimy o otwartą i pełną komunikację. Dzięki niej będziemy mogli skupić się na wypracowaniu consensusu. Zadowolenie klientów poprzez oferowanie najwyższej jakości napraw jest dla nas priorytetem.
Czy dostępny jest samochód zastępczy na czas naprawy?
Na czas dokonywanej naprawy oferujemy odpłatnie samochód zastępczy (z wypożyczalni pojazdów). Aktualne ceny i dostępność pojazdów można ustalić w trakcie umawiania terminu wizyty.
Odbieranie samochodu z serwisu
Po wykonanej naprawie informujemy klienta telefonicznie lub sms-owo o zakończeniu naprawy i podajemy koszt końcowy do zapłaty. Pojazd powinien być odebrany po wykonanym serwisie w ciągu 48 godzin. W przypadku konieczności pozostawienia pojazdu na dłużej prosimy o informację przy sporządzaniu zlecenia serwisowego.
Przy odbiorze pojazdu przekazujemy właścicielowi informację o wykonanych pracach i kosztach jednostkowych oraz wystawiamy paragon lub na życzenie fakturę z wyszczególnionymi pozycjami. Informujemy również o dodatkowych wskazówkach na najbliższy czas eksploatacji lub konieczności wykonania pilnych prac serwisowych.
Płatność za wykonane usługi może być regulowana gotówką lub kartami płatniczymi.
Odbiór pojazdu jest możliwy w godzinach pracy serwisu od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-17.00 oraz w soboty w godzinach 9:00-13:00.
Co zrobić, jeśli usterka dalej występuje?
Jeśli po odebraniu pojazdu zauważą państwo ponowne występowanie usterki lub pojawienie się nowej należy skontaktować się z nami telefonicznie. Po godzinach pracy serwisu czynny jest system automatycznego zgłoszenia umożliwiający pozostawienie nagranej wiadomości. Zgłoszenie umożliwi nam natychmiastową reakcję oraz zapewni możliwość korzystania z udzielonej przez nasz serwis 24-miesięcznej gwarancji na wykonane prace i części zamienne.
Naszym głównym celem jest zapewnienie bezawaryjnej eksploatacji pojazdów naszych klientów. Państwa zadowolenie i radość z jazdy to również nasza satysfakcja z dobrze wykonanej pracy. Z radością przyjmujemy każdą sugestię, uwagę i opinię na temat naszego serwisu. Każda krytyczna opinia jest szczegółowo analizowana i wyciągamy z niej wnioski po to, by w przyszłości uniknąć popełniania błędów.