Jak trwały jest rozrząd w BMW 330d z silnikiem N57D?

Pytanie kierowcy BMW

Czytałem waszą poradę o metalicznym dźwięku z rozrządu. Czy ten sam problem występuje również w BMW 330d z 2011 roku?

Zastanawiałem się nad 320d, lecz słyszałem wiele razy o problemach związanych z rozrządem. Zdecydowałem się, więc na mocniejszą jednostkę i chciałbym się jeszcze doinformować przed zakupem. W moim poprzednim aucie 530d z 1998 z przebiegiem 312 000 nie było żadnego problemu. Jak jest z nowszymi modelami?

rozrzad bmw 330 e90
Silnik N47 z widocznym wadliwym napędem rozrządu

Posłuchaj wersji audio

Odpowiedź serwisu BM Cars

Trzylitrowy silnik diesla N57D, w BMW 330d, nie jest obarczony wadą spotykaną w dwulitrowych silnikach diesla N47. Rozrząd jest dużo trwalszy i nie pojawiają się problemy z naciągającymi się łańcuchami po stosunkowo krótkich przebiegach.

Natomiast trwałość tego rozrządu nie jest już tak dobra, jak w starszych wersjach silnika trzylitrowego, czyli M57. Co prawda BMW nadal nie przewiduje okresowej wymiany elementów rozrządu, to jest:

  • łańcuchów,
  • ślizgów,
  • kół zębatych.

Jednakże, po przebiegach rzędu 200 000 km należy zweryfikować naciąg łańcucha głównego i stan ślizgów. Po takim przebiegu dochodzi czasami do kruszenia się ślizgów i tym samym uderzania łańcucha o obudowę rozrządu co w krańcowych przypadkach może doprowadzić do jego zerwania.

Najlepszym rozwiązaniem przed kupnem jest sprawdzenie stanu technicznego upatrzonego pojazdu i po zakupie stała opieka serwisu specjalizującego się w marce BMW.

rozrzad bmw 330 e90
BMW 320d E90 | By Thomas doerfer (Own work) [CC BY 3.0], via Wikimedia Commons

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

rozrzad bmw 330 e90
BMW 3 E90 | By nakhon100 (BMW 320si E90) [CC BY 2.0], via Wikimedia Commons

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

rozrzad bmw 330 e90
Łańcuch rozrządu w BMW
Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.