Jak trwały jest rozrząd w BMW 330d z silnikiem N57D?
Pytanie kierowcy BMW
Czytałem waszą poradę o metalicznym dźwięku z rozrządu. Czy ten sam problem występuje również w BMW 330d z 2011 roku?
Zastanawiałem się nad 320d, lecz słyszałem wiele razy o problemach związanych z rozrządem. Zdecydowałem się, więc na mocniejszą jednostkę i chciałbym się jeszcze doinformować przed zakupem. W moim poprzednim aucie 530d z 1998 z przebiegiem 312 000 nie było żadnego problemu. Jak jest z nowszymi modelami?
Posłuchaj wersji audio
Odpowiedź serwisu BM Cars
Trzylitrowy silnik diesla N57D, w BMW 330d, nie jest obarczony wadą spotykaną w dwulitrowych silnikach diesla N47. Rozrząd jest dużo trwalszy i nie pojawiają się problemy z naciągającymi się łańcuchami po stosunkowo krótkich przebiegach.
Natomiast trwałość tego rozrządu nie jest już tak dobra, jak w starszych wersjach silnika trzylitrowego, czyli M57. Co prawda BMW nadal nie przewiduje okresowej wymiany elementów rozrządu, to jest:
- łańcuchów,
- ślizgów,
- kół zębatych.
Jednakże, po przebiegach rzędu 200 000 km należy zweryfikować naciąg łańcucha głównego i stan ślizgów. Po takim przebiegu dochodzi czasami do kruszenia się ślizgów i tym samym uderzania łańcucha o obudowę rozrządu co w krańcowych przypadkach może doprowadzić do jego zerwania.
Najlepszym rozwiązaniem przed kupnem jest sprawdzenie stanu technicznego upatrzonego pojazdu i po zakupie stała opieka serwisu specjalizującego się w marce BMW.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Wymiana łańcucha rozrządu – po jakim przebiegu?
- Metaliczny dźwięk z rozrządu w BMW – jak naprawić?
- Metaliczny dźwięk z rozrządu w BMW 5