Jakie są konsekwencje amatorskiej wymiany silnika w BMW i jak je naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Jestem po zamianie silnika z BMW E36 do BMW E46. Występuje mały problem z instalacją elektryczną i nie bardzo wiem jak połączyć kable, by to wszystko działało. Swap robili niby mechanicy i zrobili straszny syf w skrzynce połączenia silnika z autem.
Ci wielcy mechanicy połączyli kable, ale nie wszystko działa tak jak powinno. Silnik się odpala, a następnie włącza się ssanie. Czy jest zimny, czy ciepły, to ssanie się włącza. Druga rzecz jest taka, że zegary praktycznie w ogóle nie chodzą – temperatura wskazuje cały czas na maksa, wskaźnik paliwa pokazuje różnie, a pozostałe zegary nawet nie drgną. Jak to wszystko naprawić?
Pytanie dotyczy BMW 3 E46. Poniższa porada odnosi się do wszystkich aut spalinowych BMW.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisany problem jest typowy dla amatorskich przeróbek pojazdów i nie dotyczy wyłącznie marki BMW. Decydując się na tak poważną operację jak zmiana silnika na inny niż fabryczny, trzeba mieć świadomość konsekwencji takiej zmiany. Nie chodzi tu wyłącznie o moment odpalenia silnika, ale również dalszą eksploatację.
Temat wymiany i naprawy silników został szerzej opisany w dziale usług.
Jeśli Pana serwis podjął się wykonania takiej usługi i otrzymał za to wynagrodzenie, to ustawowo jest ona objęta gwarancją. Proponujemy zwrócenie się do serwisu, w którym dokonano wymiany silnika z roszczeniem gwarancyjnym. Opisane usterki – nie mogą występować i powinny być usunięte.
Ewentualna naprawa w kolejnym serwisie to poniesienie dodatkowych kosztów związanych ze sprawdzaniem wiązek silnika i instalacji elektrycznej oraz weryfikacją wykonanych już prac. Będzie to zapłata za już wykonane i opłacone prace.
Zapraszamy do skorzystania z usług naszego serwisu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Gasnący silnik w BMW z automatyczną skrzynią biegów – jak to naprawić?
- Szarpanie i biały dym na zimnym silniku w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?
- Czy można wymienić silnik w BMW na większy?