Za duży prześwit w zawieszeniu w BMW – co jest powodem usterki?

Pytanie kierowcy BMW

Borykam się z problemem przedniego zawieszenia w samochodzie BMW E39 530i Touring. Prześwit przodu jest zdecydowanie za duży, około 3-4 cm w stosunku do seryjnego. Według informacji z numeru VIN samochód seryjnie wyposażony był w opcję zawieszenia S227A (Sport suspension+lowered+ride-height).

W moim samochodzie zidentyfikowałem amortyzator o numerze OEM 31311096865, czyli dla wersji standard, niemniej jednak zawieszenie jest nadal zbyt wysokie, co skutkuje problemem w ustawieniu kąta pochylenia zwrotnicy przy regulacji geometrii zawieszenia.

Winowajcą takiego stanu rzeczy podejrzewam sprężyny, jednak brak na nich jakichkolwiek oznaczeń, abym mógł rozszyfrować numer seryjny tego podzespołu.

Moje pytanie dotyczy stricte samych amortyzatorów.

Jakie są techniczne różnice między 31311096865 a 31311096865? Czy zmiany polegają wyłącznie na zmianie charakterystyki tłumienia, czy wymiarowo również zostały wprowadzone zmiany? Dokładnie chodzi o wysokość samego podzespołu (byłbym wdzięczny za udostępnienie danych technicznych dla obu referencji amortyzatorów).

Z góry dziękuję za wszelkie informacje lub kontakt do osób, które mogłyby pomóc w tej sytuacji.

Problem dotyczył BMW 530i E39 Touring, ale może zdarzać się też w innych modelach.

BMW 530i Touring E39 | By nakhon100 (cropped) [CC BY 2.0], via Wikimedia Commons

Odpowiedź serwisu BM Cars

Nie dysponujemy parametrami technicznymi (wymiarami) amortyzatorów wyszczególnionych przez Pana. Jednakże takie porównania nie mają większego sensu. Różnica w prześwicie kół pomiędzy przodem i tyłem, może być spowodowana wieloma przyczynami. Jednak najważniejszą z nich jest rodzaj sprężyn zastosowanych w zawieszeniu.

W fabrycznym wyposażeniu Pańskiego pojazdu zastosowano faktycznie opcję SA227, czyli podwozie sportowe z obniżonym zawieszeniem i regulacją poziomu. Właściwy numer katalogowy amortyzatora przedniego to 31311096865. Sprężyny niestety nie posiadają trwałych oznaczeń z numerem katalogowym. Dobór sprężyn powinien się odbywać na podstawie danych z katalogu ETK z uwzględnieniem wyposażenia pojazdu.

Zastosowanie jakichkolwiek nieoryginalnych sprężyn spowoduje podniesienie lub opuszczenie zawieszenia poza przewidziane zakresy. Optymalne jest zastosowanie oryginalnych sprężyn na przód i tył.
W przypadku problemów z doborem sprężyn jesteśmy w stanie pomóc w ich doborze.

Zapraszamy do skorzystania z usług BM Cars.

BMW 530i Touring E39 | By nakhon100 [CC BY 2.0], via Wikimedia Commons

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

skrzypiące zawieszenie bmw

Przykładowy wahacz i sworznie Meyle HD | © MEYLE AG

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

Darmowe Porady Techniczne

skrzypiące zawieszenie bmw

Układ zawieszenia na przykładzie BMW i3 | By LunchboxLarry [CC BY-SA 2.0]

Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.