Wibracje nadwozia i metaliczne dźwięki w BMW – jak je naprawić?

Pytanie kierowcy BMW

Ostatnio wymieniałem rozrząd (łańcuch) oraz łańcuch pompy oleju. Po tej naprawie auto zaczęło mocno drgać podczas dodawania gazu. Wiedziałem, że sprzęgło i dwumas też nie są w najlepszym stanie, wiec je wymieniłem, ale drgania pozostały.

Dodatkowo zakupiłem nowe poduszki pod silnik, wymieniłem płyny i filtry, wyczyściłem wtryski – dalej bez zmian. Na chwilę obecną przy wrzucaniu drugiego biegu słychać jakby coś się obijało (metaliczny dźwięk). Myślę, że to może być wydech, ale pewien nie jestem. Dodatkowo przy obrotach rzędu 2000 do 2300 oraz na biegach od 4 do 6 wibruje cała kabina. Mam już dość dokładania pieniędzy bez efektu. Pomóżcie!

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Problem dotyczył BMW 520d F10 z 2012 z silnikiem 184HP 135 KW i manualną skrzynią biegów, ale może zdarzać się też w innych modelach.

wibracje nadwozia bmw

BMW 520d M-Sport F10 | By M 93 [CC BY-SA 3.0]

Odpowiedź serwisu BM Cars

Zawsze odradzamy naprawę samochodu metodą prób i błędów. W Pańskim przypadku pierwsze pytanie, które pojawia się po przeczytaniu opisu to, dlaczego wymienione zostały łańcuchy rozrządu i pompy oleju?

Jeżeli nie były naciągnięte i nie powodowały żadnych dodatkowych błędów, to niepotrzebna była ta inwestycja. Jeśli po wymianie rozrządu pojawiły się drgania i dodatkowe odgłosy to w tym kierunku należy skierować swoją uwagę.

Według nas wymiana sprzęgła i koła dwumasowego też były niepotrzebne. Ich uszkodzenie wywołuje dodatkowe dźwięki i drgania zazwyczaj słyszalne przy naciśnięciu sprzęgła lub podczas uruchamiania i wyłączania silnika.

Jeśli chodzi o metaliczny dźwięk przy włączonym drugim biegu, to nie ma on związku z rozrządem, raczej ze skrzynią biegów lub elementami przeniesienia napędu (sprzęgło, koło dwumasowe, skrzynia biegów).

Wibracje nadwozia przy prędkości obrotowej silnika 2000 – 2300 obrotów/min sugerują problem z kołem pasowym (tłumik drgań). Podzespoły mogą być zużyte, oberwane lub źle przykręcone (niewłaściwym momentem).

Ponieważ wszystkie wyżej wymienione elementy były lub powinny być demontowane przy okazji wymiany rozrządu, proponuję bacznie prześledzić kolejne etapy związane z wykonaną pracą i ich prawidłowym montażem. Jeśli prace te wykonywał serwis, proponuję zwrócić się z roszczeniem reklamacyjnym.

W razie problemów zapraszamy do skorzystania z usług naszego serwisu. Na wszystkie prace udzielamy dwuletniej gwarancji.

wibracje nadwozia bmw

Silnik N47 z wadliwym napędem rozrządu

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

wibracje nadwozia bmw

Łańcuch rozrządu w BMW

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

Darmowe Porady Techniczne

wibracje nadwozia bmw

BMW 520d M-Sport F10 | By M 93 [CC BY-SA 3.0]

Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.