Wysokie zużycie oleju w BMW – co jest powodem i jaka jest norma?
Pytanie kierowcy BMW
Po wymianie oleju w silniku, stosuję Castrol 5W-30, przejechałem około 3 tysiące kilometrów. Następnie dolałem 1 litr i przejechałem samochodem następne 3 tysiące km. Na miarce, znów pojawiło się minimum. Sprawdzałem silnik i nie ma tam żadnych wycieków. Mój pojazd posiada sprawny filtr DPF, wydech jest czysty, nie dymi w czasie jazdy. Jeszcze nie wyświetla się komunikat o zapchaniu DPF, o co się obawiam, ponieważ dużo jeżdżę w ruchu miejskim. Żadnych objawów dziwnego zachowania silnika nie stwierdziłem. Co może być przyczyną tak dużego zużycia oleju?
Problem dotyczył BMW 318D z silnikiem Diesla o pojemności 2,0 l i mocy 122 KM, ale może zdarzać się też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Problem nadmiernego zużycia oleju jest bardzo złożony. Zużycie na poziomie 2. litrów na dystansie ok. 6 tys. km jest zbyt duże i rzadko spotykane w tym silniku. Należy dokładnie sprawdzić ewentualne wycieki oleju oraz ślady oleju w układzie dolotowym i doładowania powietrza.
W silnikach Diesla o pojemności 2,0 l najczęściej dochodzi do zużycia odmy i przedostawania się oleju do kolektora ssącego i układu dolotowego. Czasami, pojawia się olej w układzie doładowania powietrza z powodu nadmiernego zużycia turbosprężarki. Wówczas silnik spala pojawiający się tam olej, jednak ze względu na niewielkie jego ilości silnik nie będzie kopcił. Może dojść wówczas do przedwczesnego zatkania filtra DPF.
Konieczne jest też sprawdzenie układu dolotowego i stanu turbiny.
Zapraszamy do skorzystania z usług BM Cars.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Wysokie zużycie oleju w BMW 3
- Nadmierne zużycie oleju w BMW 3 i w innych modelach
- Dziwny zapach z silnika i cieknąca miska olejowa w BMW 3