Odgłosy i wibracje z dołu nadwozia w BMW – co jest powodem i jak naprawić?

Pytanie kierowcy BMW

W moim BMW przy mocnym przyspieszaniu słyszę silne tłuczenie z dołu pojazdu i wibracje całego nadwozia. Po przekroczeniu 2 000 obrotów/min wibracje i odgłosy znikają. Co może być powodem?

Problem dotyczył BMW 3 E36, ale może wystąpić też w innych modelach.

wibracje wał bmw

BMW 3 E36 | By OSX (Own work) [Public domain], via Wikimedia Commons

Odpowiedź serwisu BM Cars

W samochodach BMW napęd przekazywany jest z silnika na tylną oś za pośrednictwem wału napędowego. Jego kondycja i stopień zużycia łącznie z elementami dodatkowymi jak

  • podpora wału z łożyskiem,
  • przeguby krzyżakowe,
  • przeguby na wejściu i wyjściu z wału,

mają istotny wpływ na pojawiające się w trakcie eksploatacji wibracje i odgłosy pracy.

W opisanym przypadku najprawdopodobniej doszło do wyeksploatowania łożyska na podporze środkowej wału. Dodatkowo należy sprawdzić luzy na przegubach. Jeżeli to nie przyniesie poprawy to pozostaje sprawdzenie samego wału w zakresie jego wyważenia i stanu technicznego.

Bardzo częstą usterką występującą w samochodach BMW biorących udział w ekstremalnych wyścigach lub pokazach jest skręcenie wału napędowego i wybicie przegubów krzyżakowych. Efektem takiego zużycia są drgania wału o amplitudzie przekraczającej 1 mm co w efekcie może dać odgłosy głuchych uderzeń i wibracji w trakcie przyspieszania.

Pełna diagnoza serwisowa pomoże nam ustalić źródło problemu.

wibracje wał bmw

Wał napędowy i wał korbowy w BMW

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

wibracje wał bmw

BMW 3 E36 | By Paul Schliesser (Own work) [CC BY-SA 4.0], via Wikimedia Commons

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

Darmowe Porady Techniczne

wibracje wał bmw

Zerwana podpora wału napędowego BMW 3 E46

Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.