Odgłosy i wibracje z dołu nadwozia w BMW – co jest powodem i jak naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
W moim BMW przy mocnym przyspieszaniu słyszę silne tłuczenie z dołu pojazdu i wibracje całego nadwozia. Po przekroczeniu 2 000 obrotów/min wibracje i odgłosy znikają. Co może być powodem?
Problem dotyczył BMW 3 E36, ale może wystąpić też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
W samochodach BMW napęd przekazywany jest z silnika na tylną oś za pośrednictwem wału napędowego. Jego kondycja i stopień zużycia łącznie z elementami dodatkowymi jak
- podpora wału z łożyskiem,
- przeguby krzyżakowe,
- przeguby na wejściu i wyjściu z wału,
mają istotny wpływ na pojawiające się w trakcie eksploatacji wibracje i odgłosy pracy.
W opisanym przypadku najprawdopodobniej doszło do wyeksploatowania łożyska na podporze środkowej wału. Dodatkowo należy sprawdzić luzy na przegubach. Jeżeli to nie przyniesie poprawy to pozostaje sprawdzenie samego wału w zakresie jego wyważenia i stanu technicznego.
Bardzo częstą usterką występującą w samochodach BMW biorących udział w ekstremalnych wyścigach lub pokazach jest skręcenie wału napędowego i wybicie przegubów krzyżakowych. Efektem takiego zużycia są drgania wału o amplitudzie przekraczającej 1 mm co w efekcie może dać odgłosy głuchych uderzeń i wibracji w trakcie przyspieszania.
Pełna diagnoza serwisowa pomoże nam ustalić źródło problemu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Wibracje nadwozia i metaliczne dźwięki w BMW – jak je naprawić?
- Drgania nadwozia i hałasy w BMW – co jest przyczyną takich usterek?
- Problemy ze skrzynią rozdzielczą i mostem w BMW – jak je naprawić?