100 ciekawych wydarzeń na 100 lat BMW
Dziś, to jest 7 marca 2016 Bayerische Motoren Werke (BMW) obchodzi 100 lat. Rzadko kiedy jakakolwiek firma, czy organizacja istnieje na rynku tak długo. Dzięki wytrwałości, niesamowitej precyzji wykonania oraz właściwym posunięciom marketingowym BMW jest uważane za lidera branży. Specjalnie na tę wyjątkową okazję przygotowaliśmy listę stu istotnych wydarzeń, które ukształtowały markę spod znaku niebiesko-białej szachownicy oraz w znacznym stopniu ustanowiły standardy w przemyśle motoryzacji.
Historia 100 lat BMW w perspektywie stu najistotniejszych wydarzeń
1. 7 marca 1916
Tego dnia zostaje założona firma Bayerische Flugzeugwerke AG (Aktiengesellschaft), co dosłownie oznacza Bawarskie Lotnicze Prace Spółka Akcyjna. Oczywiście prace należy rozumieć tu jako konstrukcje, wytwory, czyli na przykład silniki.
2. 21 lipca 1917
Firma Rapp-Motorenwerke GmbH tworzy silniki do samolotów i rejestruje swoją nazwę w rejestrze handlowym jako Bayerische Motoren Werke GmbH. W tym samym roku stworzono też zakład produkcyjny na ulicy Moosacher w Monachium.
3. 10 grudnia 1917
Powstaje ponadczasowe logo BMW. Kształt koła odnosi się do śmigła samolotu widzianego od przodu. Natomiast kolor niebieski i biały znajdują się we fladze Bawarii. Choć logo wielokrotnie było modyfikowane, to zawsze odnosiło się do tej pierwotnej koncepcji.
4. 17 czerwca 1919
Pilot Zeno Diemer (nie mylić z Daimler, grupą, do której należy m.in. Mercedes) ustanowił rekord wysokości w samolocie z silnikiem BMW IV, osiągając pułap 9760 m n.p.m.
5. 6 lipca 1922
Marka Bayerische Motoren Werke AG powstała z Bayerische Flugzeugwerke AG i od pierwszych liter tej nowej nazwy powstało znane dziś BMW. Motoren tłumaczy się jako silniki, dlatego rozwinięcie skrótu BMW to nic innego jak Bawarskie Silniki.
6. 28 września 1923
Na targach motoryzacyjnych w Berlinie zostaje pokazany motocykl BMW R 32. Max Friz był jego głównym konstruktorem, który zastosował dwucylindrowy silnik typu Boxer.
7. 2 lutego 1924
Rudolf Schleicher, inżynier i kierowca rajdowy, osiąga najlepszy czas w wyścigu na wzgórzu Mittenwalder Gsteig. Jest to pierwsza nagroda w historii Bawarczyków, osiągnięta za sprawą BMW R 32.
8. 1 października 1928
BMW przejmuje fabrykę w miejscowości Thuringia gdzie produkowane jest auto Dixi 3/15 PS na licencji brytyjskiego Austin Seven. To moment, w którym BMW zaczyna produkcję samochodów.
9. 22 marca 1929
Pierwszy 3/15 PS zjeżdża z lini produkcyjnej wynajętej od producenta autobusów, firmy Ambi-Budd.
10. 22 czerwca 1931
“Zeppelin na szynach” to pociąg z przemodelowanym z samolotów dwunastocylindrowym silnikiem BMW IV, zaprojektowanym przez Franza Kruckenberga. To też pierwszy pojazd szynowy, który osiągnął zawrotną prędkość 230 km/h, ustanawiając tym samym rekord świata.
11. 1 marca 1932
Kończy się licencja na produkcję aut według schematu Austin. BMW konstruuje swoje pierwsze auto 3/20 PS z czterocylindrowym silnikiem i dwudrzwiową, całkowicie stalową kabiną.
Lot dookoła świata z BMW
12. 22 lipca 1932
Pilot Wolfgang von Gronau w samolocie Dornier Wal napędzanym dwoma silnikami BMW VII o mocy 600 KM obleciał cały świat, pokonując dystans 44 800 km.
13. 11 lutego 1933
Na międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Berlinie ma premierę BMW 303. Jest to pierwszy sześciocylindrowy model Bawarczyków z charakterystycznym grillem w kształcie dwóch nerek.
14. 21 grudnia 1934
Firma tworzy spółkę córkę zajmującą się wyłącznie produkcją na potrzeby lotnictwa o nazwie BMW Flugmotorenbau GmbH.
15. 15 lutego 1936
Ponownie na targach moto w Berlinie BMW prezentuje model 326. Oprócz sześciocylindrowego silnika z bezpośrednim wtryskiem konstrukcja zawiera aerodynamiczną sylwetkę i hydrauliczne hamulce.
16. 14 lipca 1936
Ernst Jakob Henne wygrywa wyścig Eifle’a na torze Nürburgring w sportowej wersji nowego modelu BMW 328.
17. 28 listopada 1937
Ten sam Ernst, ustanawia niesamowity rekord prędkości na podrasowanym motocyklu BMW, osiągając pułap 279,503 km/h. Rekord nie został pobity przez 14 lat.
18. 8 lipca 1939
Georg “Schorsch” Meier jest pierwszym nie-Brytyjczykiem, który wygrał legendarny wyścig Senior-TT organizowany co roku na wyspie Man (znajdującej się między Irlandią a Wielką Brytanią).
19. 30 września 1939
BMW AG wykupuje wszystkie akcje firmy z Berlina – Brandenburgische Motoren Werke GmbH. Obie firmy wcześniej współpracowały nad rozwojem technologii chłodzenia silników samolotowych.
20. 28 kwietnia 1940
Panowie Fritz Huschke von Hanstein i Walter Bäumer wygrywają w klasyfikacji generalnej włoski wyścig Mille Miglia, za sterami BMW 328 Touring Coupé.
21. 30 kwietnia 1945
Żołnierze z Siódmego Dywizjonu Armii Amerykańskiej wtargnęli do fabryki będącej nazistowskim obozem pracy w miejscowości Allach koło Monachium. Uwolnili jeńców wojennych, cywilów, skazańców i innych, którzy byli zmuszani do niewolniczej pracy przy produkcji samolotów.
Warto podkreślić, że Monachium było miejscem, gdzie narodził się ruch nazistowski i firmy takie jak BMW, były zmuszone do współpracy Hitlerem. Oczywiście zakończenie wojny poskutkowało tymczasowym zatrzymaniem produkcji.
Okres powojenny rozwoju BMW
22. 17 grudzień 1948
Wznowiona zostaje produkcja motocykli w stolicy Bawarii. Model BMW R 24 z jednocylindrowym silnikiem jest pierwszym pojazdem w powojennej historii koncernu.
23. 11 marca 1954
Na targach w Genewie BMW przedstawia światu model 502, zasilany rewolucyjnym ośmiocylindrowym silnikiem V8. To pierwsza seryjnie produkowana jednostka tego typu.
24. 12 września 1954
Wilhelm Noll i Fritz Cron zdobywają mistrzostwo świata w wyścigach motocyklów z bocznym wózkiem, oczywiście w pojeździe BMW. Do roku 1974 koncern zdobył aż 19 tytułów mistrzów świata oraz 20 tytułów mistrzów dla zespołów konstruktorskich w tej nietypowej dyscyplinie.
25. 1 października 1954
Bawarczycy kupują licencję od włoskiego producenta Iso na zbudowanie dwuosobowego mikro auta z drzwiami wejściowymi z przodu. Tak powstał najbardziej oryginalny model Isetta, zasilany silnikiem z motocykla, którego promowano hasłem “Motocoupé”. Co może wydawać się dziwne, był to najlepiej sprzedający się samochód BMW w latach pięćdziesiątych.
26. 15 stycznia 1955
Tym razem na targach w Brukseli, BMW przedstawia światu R 50 i R 69. Motocykle posiadają wahacze oraz amortyzatory na tylnej osi, dzięki czemu znacznie lepiej radzą sobie na wybojach, nie przenosząc drgań na kierownicę. Te rozwiązania wyznaczyły standardy, które BMW kontynuowało aż do roku 1969.
27. 22 września 1955
Świat poznaje obły i smukły samochód BMW 507 na moto targach we Frankfurcie. Jest to roadster zaprojektowany przez Albrecht Graf Goertza, wyposażony w ośmiocylindrowy silnik o mocy 150 KM i ochrzczony nazwą “Sen znad rzeki Isar” (będącej jedną z głównych rzek w Bawarii).
28. 9 czerwca 1959
Na międzynarodowej konferencji prasowej zostaje ujawniony BMW 700 Coupé. To model ukazujący przyszłość dochodowego segmentu produkowanych na masową skalę samochodów osobowych.
Mercedes (prawie) przejmuje BMW
29. 9 grudnia 1959
Na dorocznym spotkaniu rady nadzorczej spółki BMW, mała grupa udziałowców nie dopuszcza do przejęcia przez koncern Mercedes-Benz AG. Główny udziałowiec Herbert Quandt decyduje się na ryzykowną, ale słuszną decyzję, by BMW pozostało niezależne.
30. 30 listopada 1960
Na ponownym dorocznym spotkaniu rady nadzorczej BMW AG podejmuje strategiczne plany restrukturyzacji, które w przyszłości doprowadzą do sukcesu komercyjnego firmy.
31. 21 września 1961
We Frankfurcie BMW odsłania model 1500, który jest fundamentem tak zwanej Nowej Klasy, luksusowych sedanów mających stać się wyznacznikiem segmentu premium.
32. 29 czerwca 1964
Sukces komercyjny BMW jest tak wielki, że spółka po raz pierwszy od zakończenia wojny decyduje się na wypłacenie dywidendy swoim akcjonariuszom.
33. 18 czerwca 1965
BMW AG kończy swoją przygodę z przemysłem lotniczym sprzedając swoją firmę córkę BMW Triebwerkbau GmbH do przedsiębiorstwa MAN AG (tych samych, którzy specjalizują się dziś w produkcji ciężarówek i autobusów).
34. 7 marca 1966
Z okazji pięćdziesięciolecia firmy przed gmachem opery bawarskiej zostaje zaprezentowany model BMW 1600.
35. 2 stycznia 1967
Spółka przejmuje firmę Hans Glas GmbH, odpowiedzialną za produkcję mikro samochodu Goggomobil oraz maszyn rolniczych.
36. 25 września 1968
Po kilkuletniej przerwie BMW wraca do segmentu luksusowych limuzyn z modelami 2500 i 2800, które przedstawia na konferencji prasowej przy jeziorze Tegernsee.
Rekord 100 000 wyprodukowanych samochodów BMW w jednym roku
37. 31 grudnia 1968
Pierwszy raz w historii marki w ciągu jednego roku zostaje wyprodukowanych 100 000 nowych samochodów BMW.
38. 13 maja 1969
Produkcja motocykli w Monachium dobiega końca. Nowy zakład otwiera się w Berlinie, gdzie we wrześniu 1969 zaczyna się produkcja motocykli serii 5.
39. 16 marca 1971
Na potrzeby korzystniejszego finansowania samochodów dla klientów zostaje założona firma BMW Kredit GmbH.
40. 20 października 1971
Na potrzeby dokładnego sprawdzania nowych modeli otwarty zostaje tor oraz centrum testowe w Aschheim koło Monachium.
41. 24 maja 1972
Kolejna spółka zależna zostaje wyodrębniona z BMW AG. BMW Motorsport GmbH staje się odpowiedzialne za rozwój wszystkich aut wyścigowych oraz sportowych samochodów, które mają być dopuszczane do ruchu drogowego.
42. 31 sierpnia 1972
Powstaje pierwszy zakład produkcyjny poza Niemcami. Wybór pada na Republikę Południowej Afryki, gdzie powstaje BMW South Africa LTD w miejscowości Rosslyn.
Pierwszy w całości elektryczny samochód BMW
43. 10 września 1972
Na historycznej olimpiadzie w Monachium samochodem technicznym jest BMW 1602 Elektro. Jest to pierwszy w całości elektryczny pojazd spod znaku biało-niebieskiej szachownicy.
44. 12 września 1972
W celach marketingowych BMW wprowadza nową standaryzację w nazewnictwie swych modeli. Seria 5 zostaje następcą Nowej Klasy i od tego momentu aż do dziś pierwsza cyfra odpowiada za serię, a kolejne dwie za pojemność silnika. Na przykład model 520d to seria 5, z dwulitrowym silnikiem diesla.
45. 8 stycznia 1973
Oficjalny oddział BMW powstaje we Francji. To rozpoczyna tworzenie sieci oficjalnych przedstawicieli BMW także w innych krajach.
46. 18 maja 1973
Następuje oficjalne otwarcie biurowca BMW w kształcie czterech cylindrów oraz budynku muzeum w kształcie wielkiej misy z ogromnym logiem BMW widzianym z lotu ptaka i ze zdjęć satelitarnych.
47. 27 września 1973
Rusza produkcja nowej serii Piątek w zmodernizowanej i powiększonej fabryce Dingolfing.
48. 14 czerwca 1975
Amerykański artysta Alexander Calder na potrzeby dwudziestoczterogodzinnego wyścigu Le Mans tworzy pierwsze dzieło sztuki na karoserii BMW 3.0 CSL. To rozpoczyna trwającą do dziś inicjatywę o nazwie BMW Art Car.
49. 30 czerwca 1975
Po sukcesie serii 02 BMW wprowadza następcę, serię 3. Są to mniejsze od Piątek samochody skierowane do innego segmentu kierowców.
50. 3 lutego 1976
BMW Motorsport zaczyna inicjatywę edukacyjną. Szkoła jazdy, potem nazwana odpowiednio BMW Driving Experience oraz MINI Driving Experience oferuje kursy szkoleniowe uczące bezpiecznej i przyjemnej jazdy. Oficjalnie pierwsze zajęcia rozpoczęły się 22 kwietnia 1977.
51. 11 marca 1976
Goście moto-targów w Genewie są świadkami premiery nowej, bardziej sportowej serii Sześć.
Powstaje BMW M1
52. 5 października 1978
Na wystawie Świat Samochodów w Paryżu (Mondial de l’Automobile) pojawia się po raz pierwszy nowy twór BMW Motorsport GmbH o nazwie BMW M1. Sportowe auto o mocy 277 KM zdobywa uznanie oraz splendor na zawodach Procar Series, które towarzyszą wyścigom Formuły 1 w Europie w latach 1979 i 1980.
53. 21 czerwca 1979
W miejscowości Steyr w Austrii powstaje fabryka silników, będąca jednocześnie centrum rozwoju i innowacji, gdzie tworzone są między innymi jednostki diesla.
54. 20 stycznia 1981
Francuski rajdowiec Hubert Auriol wygrywa rajd Paryż-Dakar na motocyklu BMW R 80 G/S.
55. 13 czerwca 1983
Bawarczycy przedstawiają światu pierwszą Piątkę z silnikiem diesla. BMW 524td ma szieściocylindrową jednostkę o mocy 85 kW / 115 KM.
56. 15 października 1983
Brazylijski kierowca Nelson Piquet wygrywa mistrzostwo świata Formuły 1 na Gran Prix w RPA prowadząc Brabham BMW.
57. 1 stycznia 1985
Powołana zostaje specjalna grupa innowatorów, którzy mają opracowywać nowe technologie i koncepcyjne modele. Od tego dnia działają w ramach BMW Technik GmbH.
58. 12 września 1985
Na międzynarodową scenę wjeżdża nowy BMW M3 oraz pierwszy samochód z napędem na cztery koła BMW 325i.
Powstaje pierwsza Siódemka
59. 5 marca 1987
Narodziła się seria najbardziej luksusowych limuzyn, czyli Siódemka. Model 750i pokazany w Genewie ma dwunastocylindrowy silnik, czyli jednostkę, której BMW nie stosowało od zakończenia wojny.
60. 22 maja 1987
Nowa fabryka Regensburg jest oficjalnie otwarta. Pierwszy model jaki zjeżdża z taśmy produkcyjnej to BMW 3.
61. 11 września 1987
Sportowy roadster Z1 skonstruowany przez BMW Technik GmbH zostaje oficjalnie zaprezentowany na targach we Frankfurcie.
62. 15 listopada 1987
Włoski kierowca Roberto Ravaglia za kierownicą BMW M3 zostaje pierwszym mistrzem świata w rajdzie Touring Car World Champion.
63. 27 kwietnia 1990
Na potrzeby dalszego wprowadzania innowacji na rynek, zostaje uruchomione Centrum Badań i Rozwoju w dzielnicy Milbertshofen w Monachium. Około 7 000. naukowców, inżynierów, projektantów oraz techników pracuje tam nad technologiami przyszłości.
64. 1 lipca 1990
Powstaje kooperatywa BMW AG i Rolls-Royce Plc mająca na celu rozwój, produkcję i sprzedaż turbin samolotowych. Współpraca trwała tylko do 1999, kiedy to BMW sprzedało swoje akcje do Rolls-Royce’a.
65. 10 marca 1992
Zostaje otwarta nowa fabryka BMW Fahrzeugtechnik GmbH w miejscowości Eisenach, która koncentruje się na produkcji części i komponentów.
66. 1 sierpnia 1993
Firma BMW Motorsport GmbH zmienia swoją nazwię na BMW M GmbH Gesellschaft für individuelle Automobile, czyli BMW M dla Indywidualnych kierowców, w znaczeniu modeli specjalnie dopasowanych do indywidualnych potrzeb.
67. 29 stycznia 1994
BMW AG wykupuje na własność grupę British Rover Group i staje się właścicielem marek Rover, MG, MINI i Land Rover.
68. 8 kwietnia 1994
Zostaje powołana BMW Group Mobile Tradition (BMW Group Classic), organizacja dbająca o spuściznę historyczną marki.
Pierwsza fabryka BMW w USA
69. 8 września 1994
Na potrzeby rynku w USA, zostaje otwarta pierwsza fabryka w Spartanburg w Południowej Karolinie. Pierwszym produkowanym modelem jest 318i.
70. 8 czerwca 1998
BMW ogłasza, że MINI staje się niezależną marką z odrębną myślą techniczną i designem.
71. 14 czerwca 1998
BMW 320d jest pierwszym pojazdem napędzanym dieslem, który wygrał dwudziestoczterogodzinny rejs na torze Nürburgring.
72. 10 stycznia 1999
BMW na targach w Detroit prezentuje swoją wersję samochodu typu SUV o nazwie Sports Activity Vehicle. Jest to BMW X5, który łączy sportową sylwetkę, wysokie osiągi z napędem na cztery koła i luksusem. Tym samym tworzy się nowy segment rynku.
73. 1 października 1999
Grupa Rover oraz BMW AG zostają przyłączone do Grupy BMW, pod którą od teraz funkcjonują wszystkie inne brandy.
74. 29 października 1999
Biurowiec BMW w kształcie czterech cylindrów oraz muzeum w kształcie misy zostają uznane za zabytki miasta Monachium.
75. 9 maja 2000
Następują zmiany organizacyjne w BMW Group, które skutkują sprzedażą marki Land Rover do Forda. Marka MINI pozostaje w BMW.
76. 26 kwietnia 2001
Kilka miesięcy po rebrandingu MINI z taśmy produkcyjnej w Oxfordzie (oryginalnej fabryki Mini Coopera) zjeżdża odświeżona i zmodernizowana wersja tego samochodu.
77. 13 września 2001
Światowa premiera nowej Siódemki z zaawansowanym system kontroli iDrive na targach we Frankfurcie. Jest to czwarta generacja luksusowych limuzyn.
Ponad milion sprzedanych samochodów BMW w ciągu jednego roku!
78. 31 grudnia 2002
Grupa BMW osiąga historyczny rekord sprzedaży. W ciągu jednego roku sprzedano ponad milion samochodów spod znaku BMW i MINI.
79. 3 stycznia 2003
Światowa premiera auta z najwyższej półki: Rolls-Royce Phantom. Jest to pierwszy model wyprodukowany pod skrzydłami BMW, które stało się właścicielem tej marki na początku roku.
80. 20 maja 2004
Na potrzeby rosnącego zapotrzebowania na BMW w Chinach, otwarta została fabryka w Shenyang, w północno-wschodniej części kraju. Prowadzona jest we współpracy z Brilliance China Automotive Holdings Ltd.
81. 25 września 2004
Na paryskiej wystawie Mondial de l’Automobile na scenę wjeżdża nowa seria BMW 1. To pierwszy model w segmencie małych aut, którego charakteryzuje ten sam wysoki komfort jazdy co we flagowych seriach BMW.
82. 13 maja 2005
Uroczyste otwarcie nowoczesnej fabryki o oryginalnej bryle w Lipsku, projektu znanej architekt Zaha Hadid. Polacy mogą kojarzyć jej inną znaną budowlę, skocznię narciarską w Innsbruku. Pierwszą serią produkowaną w Lipsku jest Trójka.
83. 7 września 2005
Grupa BMW zostaje wpisana na światową listę Dow Jones Sustainability Index. Jest to inicjatywa funkcjonująca od 1999, mająca sprawdzać firmy pod względem zrównoważonego rozwoju. By móc znaleźć się na tej prestiżowej liście organizacje sprawdzane są pod kątem odpowiedzialności środowiskowej, społecznej i gospodarczej.
84. 13 września 2006
Zaczyna się produkcja nowej generacji brytyjskich MINI. Proces rozłożony jest między trzy strategiczne ośrodki w Swindon, Hams Hall i Oxfordzie.
Świat BMW – BMW Welt – oficjalne otwarcie
85. 17 października 2007
Otwarto BMW Welt (świat BMW), futurystyczną przestrzeń dla miłośników i klientów marki. Codziennie każdy chętny może podziwiać nowe modele, zapisać się na jazdy testowe oraz oczywiście kupić dowolne BMW w ofercie. Organizowane są tu też pokazy jazdy kaskaderskiej na motocyklach. BMW Welt połączone jest kładką widokową z opisanym powyżej muzeum i biurowcem BMW.
Ekipa BM Cars zwiedzała te niesamowite atrakcje w 2012 roku. Część pierwsza relacji i część druga relacji z wizyty.
86. 19 listopada 2008
Na targach w Los Angeles BMW prezentuje swój pierwszy całkowicie elektryczny pojazd MINI E. Jest to dzieło projektu “i”, przeznaczone do testów drogowych mających na celu wprowadzenie na rynek masowo produkowanych aut z napędem elektrycznym.
87. 3 maja 2009
Powstaje nasz specjalistyczny serwis BM Cars w Mysłowicach na Śląsku. Miasto dotychczas znane z zespołu Myslovitz, od teraz jest też miejscem, gdzie serwisują się kierowcy BMW i MINI z całej Polski.
88. 21 lutego 2011
Kierowcy, którzy zgłosili się do udziału w eksperymencie MINI E, przyczynili się do powstania brandu elektrycznych samochodów BMW i. W BMW Welt zostaje oficjalnie zaprezentowana nowa linia samochodów przyszłości.
89. 1 kwietnia 2011
We współpracy z Sixt AG, BMW uruchamia program wypożyczalni aut premium o nazwie DriveNow.
90. 1 wrzesień 2011
W miejscowości Moses Lake w stanie Waszyngton w USA powstanie specjalistyczna fabryka produkująca nowe lekkie nadwozia ze wzmocnionych włókien węglowych CFRP. Są one kluczowym elementem składowym modeli BMW i3 i BMW i8.
91. 15 stycznia 2012
Niemiecki zespół rajdowy X-raid wygrywa po raz pierwszy w historii rajd Dakar za sterami MINI ALL4 Racing. To specjalny przerobiony model MINI Countryman, przygotowany na najtrudniejsze wyścigi.
92. 29 kwietnia 2012
Po osiemnastu latach przerwy BMW wraca do prestiżowych niemieckich wyścigów Touring Car Masters (DTM) w Hockenheim. Po udanym sezonie BMW M3 z kanadyjskim kierowcą Bruno Spenglerem, zdobywają tytuł mistrza w trzech kategoriach: wyścigów, konstruktorów i zespołów.
93. 24 maja 2012
Dalszy rozwój przemysłu BMW w Chinach. Nowa fabryka Tiexi Plant zostaje otwarta w tej samej miejscowości, co pierwszy zakład, czyli w Shenyang.
Rewolucyjne elektryczne auta BMW i3 i BMW i8 wchodzą na rynek
94. 18 września 2013
Rusza produkcja pierwszego elektrycznego auta klasy premium – BMW i3, w fabryce w Lipsku. To najmniejszy samochód w historii marki, od początku do końca zaprojektowany na podstawie nowej niestosowanej wcześniej jednostki napędowej.
95. 26 lutego 2014
BMW Group Classic ogłasza przeniesienie swojej siedziby do pierwszej, historycznej lokalizacji firmy, czyli na ulicę Moosacher Straße w Monachium.
96. 5 czerwca 2014
Kierowcy odbierają pierwsze modele elektrycznej hybrydy nowej generacji, czyli BMW i8 w BMW Welt.
97. 10 czerwca 2015
Szósta generacja najbardziej luksusowego modelu BMW 7 wychodzi na światło dzienne. Posiada niestosowane wcześniej elementy nadwozia z włókna węglowego, system kontroli gestami oraz możliwość zdalnego parkowania.
98. 6 grudnia 2015
BMW i zostaje wyróżnione nagrodą Momentum of Change (Chwila Zmiany), która wręczona jest przez Organizację Narodów Zjednoczonych na Szczycie Klimatycznym w Paryżu. Jest ona nadana ze względu na śmiałe promowanie alternatywnych źródeł napędowych w przemyśle motoryzacyjnym.
99. 6 stycznia 2016
Na targach elektroniki konsumenckiej w Las Vegas CES pokazany jest model koncepcyjny BMW iVision Future Interaction, który pokazuje prawdopodobną przyszłość samochodów z autopilotem i intuicyjnym systemem controli pojazdów.
Dziś BMW obchodzi sto lat!
100. 7 marzec 2016
Dziś o godzinie 15.00 rozpocznie się uroczysta gala z okazji stulecia marki w hali olimpijskiej w Monachium. Na oficjalnej stronie BMW będzie pokazana darmowa transmisja na żywo z tego wydarzenia. Zapraszamy