Ściąganie kierownicy w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Mam problem z moim autem. Przy hamowaniu drży kierownica, ciągnie na lewo i wodzi autem. Sprawdziłem wszystko co możliwe i dalej to samo. Wymieniłem tarcze na ATE, klocki, założyłem inne koła, wymieniłem łożyska z piastami, sprawdziłem podporę wału i łączniki elastyczne, zawieszenie sprawdzone na trzech stacjach diagnostycznych. Pomóżcie proszę, bo serwisy rozkładają ręce.
Problem dotyczył modelu BMW 3 E91 Touring, ale zdarza się również w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisany przez Pana problem jest dość złożony tzn. wiele różnych uszkodzeń może powodować ten sam objaw – “ściąganie” samochodu w trakcie hamowania.
Najczęstszym powodem jest nierównomierne rozłożenie siły hamowania, spowodowane zatarciem zacisku hamulcowego. Uszkodzenie jest stosunkowo łatwe do wykrycia np. w trakcie pomiaru siły hamowania na stacji diagnostycznej.
Podobne objawy “ściągania” mogą być spowodowane źle ustawioną geometrią zawieszenia przedniego. Dodatkowe dociążenie osi przedniej w trakcie hamowania powoduje ściągnięcie pojazdu w jedną stronę.
Podobnie zachowuje się pojazd ze znacznie zużytymi amortyzatorami przednimi, w przypadku dużej różnicy tłumienia powyżej 30% efekt ściągania bujania na jedną stronę jest często spotykany.
Dokładną jednoznaczną diagnozę można jednak postawić dopiero po dokonaniu oględzin i diagnostyki pojazdu.
Zapraszamy do skorzystania z usług naszego serwisu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Trzeszcząca kierownica w BMW
- Czerwona kłódka z kierownicą – błąd w BMW i MINI
- Piszcząca kierownica w BMW