Czerwona kłódka z kierownicą błąd w BMW i MINI – co jest przyczyną i jak to naprawić?
Pytanie kierowcy MINI
Na desce rozdzielczej mojego samochodu MINI Cooper D pojawiła się ikona czerwonej kłódki i kierownicy. Nie mogę teraz odpalić silnika. Jest na to jakaś rada?
Problem dotyczył modelu MINI Cooper D, ale występuje także w innych modelach BMW i MINI.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisany przez Pana problem jest często spotykany we wszystkich modelach BMW i MINI, w których zastosowano elektryczną blokadę kolumny kierownicy.
Nadmierne zużycie mechanizmu blokującego kolumnę wywołuje w efekcie zaświecenie najpierw na żółto komunikatu (kłódka z kierownicą) w części środkowej zegarów. Dalsza eksploatacja takiego zużytego mechanizmu powoduje jego całkowite zablokowanie i komunikat na czerwono (kłódka z kierownicą).
W tym momencie nie ma możliwości uruchomienia silnika. Ze względów bezpieczeństwa producent uniemożliwia ewentualną jazdę z zablokowaną kierownicą. Jedynym rozwiązaniem problemu jest wymiana kolumny kierowniczej z blokadą.
W niektórych przypadkach dochodzi również do uszkodzenia modułu immobilizera CAS, co dodatkowo podwyższa kwotę konieczną do naprawy pojazdu.
Zapraszamy do skorzystania z usług naszego serwisu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Problem ze skrzynią biegów – błąd numer 100, błąd numer 120
- BMW problem z EGRem – błąd „System recyrkulacji spalin. Ilość powietrza za mała”
- Błąd zwarcia do masy oraz braki w doładowaniu w BMW 3 – jak naprawić?