Drgania nadwozia na wolnych obrotach w BMW – co jest przyczyną i jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Mam problem z drganiami przenoszącymi się na karoserię na wolnych obrotach. Poprzedni właściciel mówił mi, że były wycinane katalizatory. Na forach piszą, że to wina łącznika elastycznego. Moje pytanie – czy ten temat jest państwu znany i czy można liczyć na usunięcie usterki w BM Cars?
Problem dotyczył modelu BMW 3 – E46 2.0 diesel, ale występuje także w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisany problem wibracji przenoszących się na nadwozie jest dość częstym zjawiskiem w modelach z silnikami diesla. Nadmierne drgania mogą być spowodowane uszkodzonym kołem pasowym (tłumikiem drgań), uszkodzonymi poduszkami silnika, lub też problemami związanymi z pracą samego silnika (zbyt niskie lub falujące obroty).
Problemy związane z układem wydechowym, który po ingerencji (np. wycięcie katalizatora, wymiana łącznika elastycznego) został źle spasowany, zazwyczaj wywołują reakcje dźwiękowe, odgłosy uderzającej końcówki wydechu o nadwozie itp. Natomiast rzadko bywają źródłem wibracji, przenoszących się na nadwozie. Postawienie trafnej diagnozy, wymaga wizyty w serwisie i dokonania oględzin pojazdu.
Zapraszamy do skorzystania z usług naszego serwisu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Drgania nadwozia i hałasy w BMW – co jest przyczyną takich usterek?
- Drgania kierownicy przy hamowaniu w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?
- Drgania drążka zmiany biegów w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?