Czy można wyciągać bagnet oleju przy pracującym silniku w BMW?
Pytanie kierowcy BMW
Od kilku miesięcy jeżdżę po Polsce w poszukiwaniu mojego wymarzonego Z3. Wszystkie egzemplarze testuję, jak tylko mogę. M.in. przeprowadzam taki test (który sprawdzał się w dotychczas kupowanych przeze mnie samochodach):
- Odpalam silnik.
- Czekam chwilkę, słuchając, czy pracuje równo.
- Na chodzącym silniku odkręcam korek oleju/wyjmuję bagnet.
W tym momencie w większości z oglądanych egzemplarzy obroty silnika zaczynały mocno falować. W niektórych dało się zauważyć zasysanie/wypychanie bagnetu przy tej operacji. W moich poprzednich samochodach taki objaw oznaczałby spore zużycie silnika, ale po przeczytaniu wielu forów fanów BMW znalazłem informacje jakoby “w tym silniku tak miało być”.
Czy opisany przeze mnie objaw wskazuje rzeczywiście na prawidłową pracę silnika?
Jeśli objaw ten nie jest prawidłowy, to czy jego przyczyna jest niewielką usterką czy może jednak świadczy o poważnym zużyciu silnika?
Problem dotyczył modelu BMW serii Z3, ale występuje także w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Odkręcenie korka wlewu oleju lub wyjęcie bagnetu przy pracującym silniku zawsze spowoduje zafalowanie obrotów i wydmuchiwanie niewielkich ilości gazów. Jest to normalny objaw nieświadczący o usterce silnika.
Proponujemy dokładne sprawdzenie upatrzonego samochodu przed zakupem. Oferujemy pełną diagnostykę komputerową, sprawdzenie stanu zawieszenia, układu kierowniczego, hamulcowego, sprawdzenie śladów po naprawach blacharskich, pomiar grubości lakieru, sprawdzenie historii serwisowej pojazdu i weryfikację przebiegu.
Zapraszamy do skorzystania z usług naszego serwisu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Wysokie zużycie oleju w BMW – co jest powodem i jaka jest norma?
- Wysokie zużycie oleju w BMW – jakie mogą być przyczyny?
- Dziwny zapach z silnika i cieknąca miska olejowa w BMW – jak naprawić?