Falowanie obrotów silnika na biegu jałowym w BMW – jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Na jałowym biegu występują minimalne falowania obrotów. Nieraz jest wszystko OK, w normie i wskazówka stoi w miejscu. Silnik pracuje równo i siedząc w środku samochodu nie trzęsie się nadwozie. Jeżdżę dłuższe trasy na paliwie premium. Filtry powymieniane. Co może być przyczyną?
Problem dotyczył modelu BMW E90 320d 07.2005., ale zdarza się również w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisane objawy mogą być związane z bardzo wieloma usterkami. Sama wymiana filtrów i dobre paliwo nie rozwiążą wszystkich problemów związanych z falowaniem obrotów silnika. Konieczna jest dokładna diagnoza układu paliwowego, wtryskowego i wydechowego ze szczególną analizą drożności filtra DPF.
Po przebiegu około 200 tys. km lub wcześniej w przypadku eksploatacji samochodu na krótkich odcinkach filtr cząstek stałych ulega “zapchaniu”, co skutkuje wzrostem ciśnienia spalin i efektem drżenia silnika, falowania obrotów lub nawet spadku mocy. Temat czyszczenia filtra cząstek stałych opisywaliśmy już wcześniej w naszych poradach.
Zapraszamy do skorzystania z usług naszego serwisu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Szarpnięcia i gaśnięcie silnika w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?
- Gasnący silnik w BMW z automatyczną skrzynią biegów
- Szarpanie i biały dym na zimnym silniku w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?