Rozładowujący się akumulator w BMW po wymianie świateł na nowsze – jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW – problemy z akumulatorem po wymianie reflektorów
Posiadam BMW E39 z roku 2000. Postanowiłem zmienić reflektory na te, które zostały użyte w wersji „liftingowanej” w tym samym modelu. Od tego momentu zaczęły się problemy z rozładowującym się akumulatorem. Mimo tego, że jest nowy. Wcześniej regenerowałem też alternator. Co jest powodem takich problemów?
Problem dotyczył BMW 530 E39 z 2000 roku, ale może występować też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Rozładowywanie akumulatora na postoju jest spowodowane zazwyczaj nadmiernymi poborami prądu spoczynkowego. Samochód BMW po ok. 30 minutach postoju powinien przejść w tryb uśpienia, wówczas pobory prądu z akumulatora spadają do ok. 0,01 A.
Jeśli mamy do czynienia z uszkodzeniem instalacji elektrycznej (zwarcie) lub uszkodzeniem któregoś ze sterowników, to pobory prądu podczas wybudzania pojazdu i przygotowania do uruchomienia silnika, mogą sięgać kilku amper. Z takimi poborami rozładowanie akumulatora może nastąpić w ciągu kilku lub kilkunastu godzin zależnie od jego stanu.
Opisana wymiana reflektorów i skojarzenie jej z rozładowywaniem akumulatora może świadczyć o problemie z instalacją elektryczną lamp lub sterownika świateł. Dla postawienia trafnej diagnozy konieczne jest sprawdzenie poborów prądu i stanu pojazdu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Seria problemów z ładowaniem akumulatora
- Zaparowany reflektor w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?
- Problemy z wybudzaniem i poborem prądu w BMW – jak to naprawić?